طرح نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: طرح نظارت بر فعالیت مشاوران معاملات املاک در این استان از امروز(یکشنبه) آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

سید جواد سیدالموسوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به افرایش جابه جایی مستاجران در این فصل، نظارت بر فعالیت مشاوران املاک تشدید شده است و در این زمینه بر نحوه رعایت قوانین صنفی نظارت می شود.

وی خاطرنشان کرد: موجران و مستاجران باید دقت داشته باشند که کد رهگیری و مبلغ کمیسیون در قرارداد آنها ثبت شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: برای جلوگیری از هر گونه تخلف، نرخ نامه ها باید در معرض دید مشتریان مشاوران املاک قرار گیرد.

ساماندهی بازار زمین و مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم در این باره از بازرسی مشاوران املاک در استان خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و با دستور استاندار کارگروه ساماندهی مشاوران املاک و بازار رهن و اجاره در استان تشکیل شده است.

قاسم قاسمی اظهار کرد: این کارگروه تلاش دارد تا قیمت مسکن و اجاره بها در استان کنترل شود و بر این اساس با مشاوران املاک گران فروش و متخلف برخورد قانونی انجام می شود.

وی اظهار کرد: در بازرسی از مشاوران املاک، عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میران ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین نظارت و بررسی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برااس اعلام اتحادیه مشاوران املاک، اکنون ۵۹ بنگاه فاقد پروانه در مرکز استان وجود دارد که ۴۴ بنگاه در حال اخذ پروانه هستند و مابقی هنوز هیچ اقدامی در خصوص اخذ پروانه انجام نداده اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha