۹ هزار پرونده قاچاق در اموال تملیکی هرمزگان تعیین تکلیف شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای اجرای دستورات رییس قوه قضاییه، حدود ۹ هزار فقره پرونده قاچاق در اموال تملیکی این استان به ارزش ۹۶۲ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی عصر سه‌شنبه در ششمین نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان تصریح کرد: به منظور عمل به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم ساماندهی بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، هفته گذشته پنجاه و یکمین بازدید مسوولان قضایی هرمزگان از بندر شهید رجایی انجام شد که بررسی ۱۴۰ موضوع بسیار مهم ملی و ۶۰ مورد اعلام جرم علیه متخلفان از مهم‌ترین نتیجه آن بود.

وی تعیین تکلیف و ترخیص محموله‌های متعدد کاغذ، جو، نهاده‌های دامی، برنج، بذر و نهال، مرغ و گوشت، سرم، الکل و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و روغن خوراکی به همراه ترخیص صدها دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی از دیگر دستاوردهای مهم‌ این بازدیدها اعلام کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: در نتیجه بازدید انجام شده از بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان، یک محموله پنج هزار تنی برنج شناسایی شد که به واسطه صادر نشدن گواهی بازرسی از طرف پاکستان بلاتکلیف بود و با توجه به اینکه این اسناد از سوی این کشور در خصوص محموله‌های تجاری آن صادر نمی‌شود و به لحاظ اینکه قصوری متوجه واردکنندگان نیست در خصوص ترخیص این محموله با هماهنگی سازمان استاندارد تصمیم گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نتیجه بازدیدهای انجام شده از بندر شهید رجایی برای تعیین تکلیف محموله های گوشت، برنج، ذرت و گندم تصمیم گیری شده است.

قهرمانی گفت: بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه مضر سلامت موجود در بندر شهید رجایی امحا شد و همچنین حدود هزار کانتینر کالای بدون هویت و بلاصاحب نیز با اقدام دستگاه قضایی شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته نیز حدود هفت هزار کانتینر کالای متروکه شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: گفتمان بی نظیر و منحصر به فرد رییس قوه قضاییه در تعامل و کمک به دولت به گونه‌ای شرایط را ایجاد کرده که زمینه هر نوع مساعدت به دولت جهت گره گشایی از کار مردم فراهم شده است.

قهرمانی ادامه داد: یکی از نخستین موضوعاتی که رییس قوه قضاییه به آن ورود کرده، بحث ساماندهی بنادر، گمرکات و اموال تملیکی است و خوشبختانه در نتیجه سفر رییس قوه قضاییه به هرمزگان کارهای خوبی در این خصوص انجام شد که این استان را به عنوان یکی از استان های پیشرو در این حوزه مطرح نموده است.

ششمین نشست ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری هرمزگان، با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، سید عبدالمجید اجتهادی رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، مظفری دادیار دیوان عالی کشور، علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان و اعضای این ستاد در بندرعباس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha