۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85147327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کار تیمی و تعامل بین بخشی حلقه مفقوده در مدیریت بحران است

زنجان- ایرنا - معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کار تیمی و تعامل بین بخشی حلقه مفقوده در مدیریت بحران است، گفت: امروزه حکمرانی خوب در همه حوزه‌ها بدون اهمیت دادن به جایگاه حکمرانی محلی و نقش مردم، ممکن نیست لذا مردم نقش موثری در همه جنبه‌ها دارند.

به گزارش ایرنا، نژاد جهانی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران کلان‌شهرهای کشور در زنجان افزود: در شرف شکل‌گیری صدمین سال مدیریت بحران در کشور هستیم، ۱۰۰ سال پیش وقتی در چند شهر کشور زلزله رخ داد و زمینه‌های قبلی که در مقابله با مخاطرات طبیعی شکل گرفته بود، یک نهاد مردمی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه حکمرانی خوب بدون اهمیت دادن به جایگاه حکمرانی محلی و مدیریت چالش‌ها و مسائل مورد قبول نیست، اظهار داشت: مردم محور بودن و اهمیت دادن به جایگاه مردم در مدیریت بحران بسیار مهم است.

نژاد جهانی با بیان اینکه مدیریت بحران کشور یک سازمان برنامه‌ریز و هماهنگ‌کننده است، یادآور شد: در همین راستا نیز بحران‌ها در سطح محلی، استانی و ملی طبقه‌بندی شده‌اند و رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس شورای ‌عالی بحران کشور است.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران صرفا شامل مرحله مقابله و امداد و نجات نیست افزود: باید به اصل مهم پیشگیری بپردازیم و در حوزه کالبدی نیز، نگاهی توسعه‌محور و آینده‌نگر داشته باشیم.

معاون فنی و هماهنگی بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: باید به اصل مهم پیشگیری بپردازیم و در حوزه کالبدی نیز، نگاهی توسعه‌محور و آینده‌نگر داشته باشیم که بر همین اساس اصل حاکم بر قانون مدیریت بحران در کشور می‌گوید این کار ناظر بر هماهنگی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است که کلیدواژه انسجام و تعامل بین‌دستگاهی را در برمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت بحران توانمندی‌های بسیاری داریم ولی فاقد کلیدواژه کار تیمی و تعامل بین‌بخشی هستیم که حلقه مفقوده در کشور به‌شمار می‌آید.

نژادجهانی با بیان اینکه ایران در زمینه پیشگیری، بازسازی و بازتوانی همچنین مقابله و آمادگی در مدیریت بحران ظرفیت‌های بسیاری دارد، اما گاهی استفاده واژگانی اعم از پیش‌بینی و پیشگویی، مدیریت بحران، مخاطرات طبیعی و حوادث غیرمترقبه و ... بدون توجه به معنی فارسی آنها انجام می‌شود، اضافه کرد: بحران قابل پیشگویی نیست اما قابل پیش‌بینی است، پس باید به معنای دقیق واژگان به کار برده شده توجه کنیم.

وی با تأکید بر تبادل نظر در شورا و شهرداری‌ها به عنوان عضو اصلی ستادهای شهری و استانی گفت: شهرداری‌ها به لحاظ فنی و تکنیک واقف به مدیریت بحران هستند و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha