استاد پشت میز نشین دانشجوی کارآمد تربیت نمی‌کند

کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دانشگاه کادرسازی است گفت: استاد پشت میزنشین که در میدان عمل نباشد، نمی‌تواند دانشجویی با ویژگی‌هایی کارآمد تربیت کند.

به گزارش ایرنا، حسین اکبری فرد روز چهارشنبه در همایش ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران افزود: باید کادری تربیت کنیم که دستی به میدان عمل داشته و دانش آموخته ای پرورش دهد که در حوزه های صنعت و معدن کارآمد باشد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات صنعت و جامعه از وظایف دانشگاه هاست و ما در دانشگاه شهید باهنر تا اندازه‌ای توانستیم مسائل منطقه، کشور و استان را به میز دانشگاه برسانیم.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: خیر و برکات دانشگاه باید خیلی مستقیم‌تر و ملموس‌تر به جامعه برسد و مشکلات کشور را حل کند.

وی ادامه داد: نخستین رسالت دانشگاه مرجعیت علمی است و دانشگاه ها باید نقش بیشتری در صحنه مرجعیت علمی ایفا کنند که دانشگاه باهنر موفقیت هایی در این زمینه دارد.

اکبری فرد در ادامه با توجه به شرایط کشور و عملکرد رسانه های بیگانه اظهار داشت: بسیاری از رسانه‌های بیگانه در خصوص مسائل کوچک جامعه ما بزرگ‌نمایی می کنند و اساتید انقلابی دانشگاه باید همواره در صحنه باشند و امید و آینده را به‌خوبی ترسیم کنند.

عضویت ۲ هزار نفر در ۲۸ کانون اساتید بسیجی کرمان

به گزارش ایرنا رییس بسیج اساتید استان کرمان نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: امروز به مناسبت روز ملی بسیج اساتید و همزمان با سراسر کشور گردهمایی اساتید بسیجی استان با شرکت حدود ۵۰۰ استاد بسیجی در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

قاسم محمدی‌نژاد افزود: حدود ۲ هزار نفر از استادان دانشگاه های استان در ۲۸ کانون بسیج اساتید عضویت دارند و در همایش امروز از اساتید برگزیده بسیجی استان تجلیل به عمل می آید.

وی بیان کرد: برگزاری تور و بازدید در حوزه پارک علم و فناوری، دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر و پژوهشگاه افضلی پور از جمله برنامه های این همایش است.

همایش روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha