اساتید دانشگاهی به اخلاق و پیشرفت علمی توجه ویژه داشته‌ باشند

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت: اساتید بسیجی عجین کردن اخلاق و پیشرفت علمی را به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب در راس فعالیت‌های خود قرار دهند و توجه ویژه به این دو مقوله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید برتر استان در جشنواره‌های علمی و کانون‌های برتر بسیج آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد شهید چمران افزود: اساتید لازم است در مسیر زندگی علمی و سیاسی این شهید را به عنوان سرمشق قرار دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری مطالباتی را از همه دانشگاهیان در جلسات و نشست‌های مختلف داشتند، اظهار کرد: عمده مطالبه‌ ایشان مساله پیشرفت علمی و نوآوری در مباحث علمی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید چمران نشانگر اینست که ایشان از نظر معنوی انسان والایی بوده و از نظر عرفان در مراتب بسیار بالایی سیر می‌کردند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: شهید چمران الگو و سرمشق برتر برای اساتید و حوزویان هستند و باید زندگی ایشان را مطالعه کرده و منش و روش‌های ایشان را در زندگی بکار بست.

وی با اشاره به اینکه این شهید عرفان باطنی داشتند که توانستند اقدامات بزرگ را انجام دهند، گفت: دوران بسیار حساسی را کشور و انقلاب اسلامی می‌گذراند و باید از علم و امکانات و همه دارایی‌های خود در راه پاسداشت آرمان‌های شهدا بهره گرفت تا در مقابل شهدا که از دارایی‌هایشان گذشتند شرمنده نباشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ایثار تمامی هستی در راه خدا کار دشواریست، تاکید کرد: مطالعه زندگی این شهید ضروریست و باید از معنویت و مجاهدت و خستگی ناپذیری ایشان سرمشق گرفت.

به گزارش ایرنا، در این آیین از کانون‌های برتر بسیج اساتید استان آذربایجان غربی و برگزیدگان جشنواره‌های علمی شهید چمران تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha