۳۱۱ پروانه کسب در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد

قشم - ایرنا - مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۱۱ پروانه کسب در این منطقه صادر و تمدید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری با تبریک روز ملی اصناف به تمامی واحدهای صنفی فعال در این منطقه آزاد، اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان خردادماه ۱۲۷ فقره پروانه کسب صادر و همچنین ۱۸۴ فقره تمدید شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۷۲۷ کیلوگرم اقلام غیراستاندارد و غیر بهداشتی از واحدهای صنفی جمع آوری و معدوم شده و ۱۴ پرونده از تخلفات صنفی نیز برای رسیدگی به اداره تعزیرات ارسال شده است.

به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم؛ در سه ماهه نخست سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که این اقدامات در راستای عمل به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش نظارت و رصد بازار است.

امیری با اشاره به ابطال ۳۵ مجوز صنفی از ابتدای امسال در این منطقه آزاد، افزود: همچنین در سه ماه گذشته از سال جاری ۶ مورد تقاضای تغییر شغل، ۱۹ مورد جابجایی، ۹ مورد تقاضای دریافت کارت مباشرت در این مدیریت به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: مراحل تدوین آیین نامه نظام صنفی مناطق آزاد کشور به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نهایی شده و با تایید وزیر صمت در آینده نزدیک ابلاغ می شود و پس از ابلاغ کمیسیون نظارت بر اصناف و کارگروه های صنفی و تشکیل آیین نامه مربوطه اجرایی خواهد شد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری دوره های مختلفی برای آموزش فعالان صنفی این جزیره برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha