دانشگاهیان جهاد تبیین را با محور ایمان و امید در جامعه گسترش دهند

یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج اساتید استان بزد گفت: دانشگاهیان جهاد تبیین را با محور ایمان و امید که جزو توصیه‌های مکرر رهبر معظم انقلاب و موضوع اساسی است در جامعه گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری روز چهارشنبه در همایش ۵۰۰ نفر از اعضای بسیج اساتید استان یزد افزود: ترویج ایمان و امید محور حرکت فعالان عرصه تعلیم و ترییت و دانشگاهیان قرار گیرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهید مصطفی چمران که به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده ادامه داد: تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری توسط اساتید پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسئول به اهمیت حرکت در مسیر شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانشگاهی و فعالیت‌های علمی مورد نیاز تاکید کرد و گفت: شهید چمران الگوی عملی اساتید مراکز آموزش عالی است.

دهقانی بیان کرد: همکاری اساتید در بخش‌های مختلف مورد نیاز جامعه به خصوص تلاش مخلصانه برای اجرایی شدن اهداف بسیج اساتید جدی گرفته شود.

همچنین در این همایش که علاوه بر اساتید جمعی از مسئولان اجرایی، فرهنگی و دانشگاهی استان یزد حضور داشتند یکی از مشاوران در خصوص خصوصیات انسان کامل و ضرورت هدف‌گذاری و تلاش برای رسیدن به سعادت و عزت مطالبی بیان کرد.

دانشگاهیان جهاد تبیین را با محور ایمان و امید در جامعه گسترش دهند

همچنین توسط گروه سرود چند برنامه هنری اجرا شد و برنامه‌های سال جاری بسیج اساتید استان یزد بررسی و بر ضرورت و پیگیری آنها تاکید شد.

تاکنون ۱۲۰۰ نفر از دانشگاهیان از مراکز مختلف آموزش عالی در تشکل بسیج اساتید استان یزد جذب و در بخش‌های مختلف سازماندهی شدند و آنها در ۲۰ کانون در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سالانه بر اساس ماموریت‌های محوله فعالیت دارند.

دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه - سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش در ۴۹ سالگی شهید شد و روز شهادت وی روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

استان یزد دارای ۶۰ مرکز آموزش عالی و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha