روسیه: آمریکا به دلیل  مبارزه با روسیه حل مساله افغانستان را  نادیده می گیرد 

نیویورک - ایرنا- واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل، روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه غرب برای افغانستان وقت ندارد، گفت که غرب به بازسازی در افغانستان بی اعتنایی کرده است تا به طور کامل روی مبارزه با روسیه در میدان نبرد در اوکراین تمرکز کند.

به گزارش ایرنا، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل، روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که غرب به وظایف شهرک سازی و بازسازی در افغانستان بی اعتنایی کرده است تا به طور کامل روی مبارزه با روسیه در میدان نبرد در اوکراین تمرکز کند.

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل افزود: وعده های بلندپروازنه برای ایجاد صلحی که مدت ها در انتظار آن بودیم، در واقع فقط اظهارات پوچ بوده است. کاملا واضح است که آمریکا و سایر کشورهای غربی که عملاً افغانستان را در ۲۰ سال گذشته ویران کرده اند, مردم افغانستان را تنها گذاشته و به هیچ وجه علاقه ای به شهرک سازی و بازسازی واقعی افغانستان ندارند.

نبنزیا ادامه داد: چه امر دیگری می تواند عدم تمایل غرب به کمک واقعی برای حل یک بحران انسانی و اقتصادی بی سابقه به بهانه های مختلف مصنوعی و ریاکارانه را توضیح دهد؟

وی ادامه داد: ما می دانیم که همکاران غربی ما برای افغانستان وقت ندارند. تمام نیروهای آنها بر نبرد با روسیه در میدان اوکراین متمرکز شده اند.

سفیر روسیه در سامزان ملل تصریح کرد: رویکرد آمریکا اینگونه است به این معنی که به بهانه مبارزه با تروریسم به کشوری حمله و آن را تخریب می کند و سپس زمانی که اولویت ها تغییر کرد، کشوری را که نابود و آشفته شده به سرنوشت می سپارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha