شهید چمران پایه گذار جبهه مقاومت در منطقه است

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۱۲
کد خبر: 85147815
شهید چمران پایه گذار جبهه مقاومت در منطقه است

ساوه - ایرنا - رییس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا گفت: حضور فعالانه نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه کشورهایی همچون لبنان و فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و استکبار نتیجه اندیشه و تفکر شهید چمران است.

به گزارش ایرنا، «آیت الله علی سعیدی شاهرودی» عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهید چمران در ساوه اظهار کرد: هر انقلابی برای پایداری باید پنج مرحله شامل بستری سازی، پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار را سپری کند که طی این مسیر برای نهضت های مختلف نیازمند حضور فعال نیروهای آن است.

وی اضافه کرد: نهضت روح اله نیز که هم اکنون در مرحله استمرار با رهبری داهیانه رهبر معظم مسیر روبه جلو خود را طی می کند برای رسیدن به این مرحله در کنار هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاهد حضور نیروهای مخلصی همچون شهید چمران بوده است.

آیت الله سعیدی شاهرودی با بیان اینکه شهید چمران که چهره ای کمتر شناخته شده است افزود: این شهید در دوران قبل از انقلاب نقش بسزایی در بستر سازی انقلاب در داخل ایران داشت و با حضور در مصر و لبنان توانست این نهضت را به نقاط مختلف دنیا معرفی کند.

وی یادآور شد: اقتدار منطقه ای از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در زمان حاضر است که پایه گذاری آن به دست چمران با حضور او در کشورهای مختلف برای مقابله با استکبار صورت گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این آیین گفت: عارف بودن یکی از ویژگی های برجسته شهید چمران است به گونه ای که ایشان از دستاوردهای علمی خدود در جهت رسیدن به امال انسانی استفاده نکرد بلکه از آن در مسیر شکل دهی به مقاومت و آزادیخواهی بر مبنای اسلامی بهره برد.

سردار سرتیپ پاسدار «محسن کریمی» افزود: وی علاوه بر اینکه نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت بلکه توانست در مقطعی برای انسجام نیروهای مسلح ایران زمینه ساز توقف موتور جنگ دشمنان در جنگ تحمیلی باشد.

وی افزود: شهید چمران با این اقدام خود آزاد سازی خرمشهرهای مختلف در داخل و خارج ایران را فراهم کرد و پس آن شهید سلیمانی این جبهه را استمرار بخشید.

دکتر مصطفی چمران در سال ۱۳۱۱ به دنیا آمد و با گذراندن تحصیلات متوسطه راهی دانشگاه تهران شد و رشته الکترومکانیک را به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در فیزیک پلاسما درجه دکتری کسب کرد.

وی پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در مصر، به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر، در تشکیل جنبش امل نقش مؤثری داشت و از فرماندهان آن بود.

دکتر چمران در جریان جنگ تحمیلی در۳۱ خرداد ۱۳۶۰ هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

دکتر چمران اصالتی ساوه ای دارد و روستا ی چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی زادگاه خانوادگی وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha