بازدید میدانی مدیران دولت سیزدهم در پیشبرد امور راهگشا بوده است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: بازدید میدانی مسوولان ارشد ملی در استان‌ها بسیار مهم است و در بسیاری از امور راهگشا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نمونه بازدیدهای میدانی سفرهای استانی رییس‌جمهور و وزرا از جمله سفرهای متوالی وزیر تعاون به استان است.

وی ادامه داد: هرچند در خصوص تحقق برخی مصوبات رییس‌جمهور هنوز دغدغه داریم و انتظارها بیشتر از وضع موجود است اما اقدامات بسیاری در این خصوص انجام شده است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر مساله عدالت و توزیع عادلانه منابع در کشور، تصریح کرد: آبادانی و اقتصاد کشور با عدالت اجرا می‌شود و برای رفع محرومیت استان‌هایی نظیر این استان باید تلاش بیشتری صورت گیرد و سرمایه‌گذاری‌ها، اشتغال‌آفرینی و تولید و معیشت مردم ارتقا پیدا کند.

نکونام خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تکمیل مصلی شهرکرد و احداث زائرسرا برای مردم استان در مشهد مقدس نیز همکاری کند.

تقویت حضور شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در دولت سیزدهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان تقویت و حجم سرمایه‌گذاری در استان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

غلامعلی حیدری افزود: دولت سیزدهم توزیع منابع با اولویت مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دارد و در همین راستا اعتبارات خوبی در سفر استانی رییس جمهور به استان اختصاص یافت.

وی افزود: سال گذشته تعهد استان در حوزه اشتغالزایی ۱۹ هزار شغل بود اما بیشتر از این تعهد، در استان شغل ایجاد شد و طبق گزارش‌های مرکز آمار ایران وضعیت استان در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بهتر شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون و احداث چندین درمانگاه و مرکز درمانی تامین اجتماعی از مهمترین اقداماتی است که طی ماه‌های گذشته برای استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌ها برای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات، نحوه همکاری بانک‌ها بود که با دستور قاطع رییس‌جمهور، بانک‌ها حرکت خوبی شروع کردند و در بحث نهضت ملی مسکن یا اشتغال خانگی پرداخت تسهیلات، روان‌سازی شده است.

فاصله زیاد استان با شرایط مطلوب در حوزه درمان

نماینده مرم شهرستان‌‍‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه این استان در بحث خدمات درمانی شرایط نامطلوبی دارد، اظهار داشت: مردم بسیاری از مناظق استان برای دریافت خدمات درمانی با مشکل روبرو هستند که انتظار می‌رود در نقاط مختلف استان مرکز درمانی ایجاد شود.

احمد راستینه افزود: مصوبات سفر قبل وزیر تعاون در حوزه خدمات رفاهی و ورزشی مصوبات خوبی بود که بخشی عملیاتی شده و انتظار می رود بخش دیگر نیز در این سفر تسریع شود.

وی تصریح کرد: یک مجموعه پالایشگاه نفت استان نیز با حمایت مجموعه های تابعه وزارت تعاون در استان ظرف ماه های آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی حدود یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha