مجوز فعالیت چهار رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی زنجان دریافت شد

زنجان - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مجوز فعالیت و پذیرش دانشجو در رشته ایمونولوژی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های روانشناسی بالینی، پرستاری و علوم اعصاب در مقطع دکترا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان از وزارت بهداشت دریافت شد.

محمدرضا زراعتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر ۲۵۳ دانشجو در دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی دانشگاه در حال تحصیل هستند و ۱۳ رشته مقطع دستیاری تخصصی نیز در این واحد دانشگاهی فعال است.

این مسوول ادامه داد: علوم پزشکی استان جزو معدود دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که توانست دکترای رشته روانشناسی بالینی را راه اندازی کند که یکی از نیازهای مهم استان بود.

به گفته این مسوول، طبق برنامه ریزی ها برای سال تحصیلی جدید سه دانشجو در این مقطع پذیرش خواهند شد.

زراعتی با بیان اینکه برای ایجاد رشته های جدید طبق فرآیند، بازدید بوردهای تخصصی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می گیرد، ادامه داد: در تلاش هستیم در صورت تایید بخش های مختلف دستیاری جراحی اعصاب را در دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون دانشکده پرستاری و مامایی زنجان با ۶۱ عضو هیات علمی و مربی در ۱۱ رشته مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با ۶۹۰ دانشجو در حال فعالیت است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، سرقطب بودن دانشگاه علوم پزشکی زنجان در منطقه آمایش ششم کشور و امکان تعامل با سایر دانشگاه‌های سطح استان را از فرصت‌های مناسب برای توسعه آموزش ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha