۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84303749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی زنجان با دانشگاه‌های مالزی همکاری می‌کند

زنجان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با هماهنگی رایزن علمی سفارت ایران در کشور مالزی، جلسه مجازی بصورت ویدئو کنفرانس به منظور فراهم کردن مقدمات همکاری‌های علمی–پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با دانشگاه های مالزی برگزار شد.

دکتر علیرضا شغلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توضیحات تکمیلی در خصوص این همکاری افزود: با نهایی شدن رئوس همکاری های علمی درحوزه های پژوهش و فناوری، تبادل استاد و دانشجو و گردشگری سلامت، همکاری های لازم انجام خواهد گرفت که چشم انداز خوبی را در این حوزه فراهم می کند.

وی تداوم چنین جلساتی را درسال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ضروری دانست و گفت: با برگزاری این جلسات سازمانها از فعالیت های علمی یکدیگر مطلع و بهره مند می شوند و در جهت اعتلای کشورهای خود گام برمی دارند.

 این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۴۱۹ هیات علمی و استاد در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول ارائه خدمت، آموزش و پژوهش هستند و اساتید و همکاران در حوزه های اجرا، سلامت (بهداشت ودرمان)، آموزش، پژوهش و فناوری، خدمات گوناگونی را ارائه می کنند.

 شغلی همچنین با اشاره به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: ۶ مرکز تحقیقات در این دانشگاه فعال است که سه مرکز در حوزه علوم دارویی، یک مرکز در حوزه سرطان، یک مرکز در حوزه بیماری‌های متابولیک و یک مرکز در حوزه سلامت و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت فعالیت دارند که پژوهشگران در این مرکز بر اساس تخصصی که دارند درحال پژوهش در حوزه‌های مختلف سلامت هستند.

این مسوول خاطرنشان کرد: هرگونه تولیدات علمی در هر حوزه به ویژه علوم پزشکی از مسیر پژوهش و فناوری تحقق می یابد، به عنوان مثال، داروها یا همین واکسن کرونا، ۱۰۰درصد حاصل تفکر پژوهشی وسپس تبدیل ایده پژوهشی به فناوری و محصول است که در نهایت بارقه‌های امید را برای اینکه بتوانیم کووید- ۱۹ را کنترل کنیم در اذهان روشن کرده و امیدواریم در آینده بتوانیم با این تکنولوژی به کمک پژوهش، بحث کرونا رو به تاریخ بسپاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha