اطلاع رسانی خدمات دولت در مقابل تخریب دشمن ضروری است

بوشهر – ایرنا – استاندار بوشهر گفت: در شرایطی که دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی می‌کند؛ اطلاع رسانی خدمت دولت و انقلاب امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار کرد: هرچند کارها و خدمات بزرگی در کشور و به خصوص این استان تاکنون انجام شده اما در زمینه اطلاع‌رسانی این خدمات به مردم خوب عمل نشده است.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت یک واحد نیروگاهی با مشارکت کشور روسیه گفت: امروز ۲ واحد نیروگاهی در این استان با تکیه بر توان نیروهای داخلی در حال احداث است و دولت سال گذشته در این زمینه ۵۴۰ میلیون دلار تامین اعتبار کرده است.

وی ادامه داد: جوانان و دانشجویان ما امروز از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری نظام در زمینه نفت و گاز، ظرفیت‌های بندری خلق شده، آبشیرین‌کن‌ها و بسیاری دیگر از زیر ساخت‌های ایجاد شده در استان بوشهر در این شرایط سخت اقتصادی بی اطلاع هستند.

محمدی‌زاده گفت: باید تلاش شود با همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قالب تور رسانه‌ای این خدمات دولت و نظام به جامعه اطلاع رسانی شود.

وی با تاکید بر استفاده از منابع و ظرفیت‌ها و نشرمناسب اطلاعات فعالیت های انجام شده در این دولت افزود: امروز برخی از گروه‌ها و افراد با وجود استفاده از اعتبارات دولتی اما در زمینه انعکاس خدمات دولت خوب عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: امروز تمام زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و اجرایی استان برای هفته دولت به صورت قطعی مشخص شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به دهه امامت و ولایت گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با این دهه طی ۱۰ شب یک هزار قطعه زمین به کسانی که صاحب فرزند سوم شده‌اند واگذار می‌شود.

به گفته محمدی‌زاده با توجه به افزایش ۲۰ درصدی ازدواج و کاهش ۳۰ درصدی طلاق طی سه ماه اول امسال تلاش می‌شود ۱۰ مراسم ازدواج آسان ازدواج در شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی ادامه داد: این خدمات و اقدامات دولت باید به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.

توررسانه‌ای، روایت و توانمندسازی روایتگران پیشرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کارگروه تولید محتوا و انتشار برای اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام برنامه تور رسانه‌ای ایران قوی، روایت پیشرفت همزمان با هفته دولت و توانمندسازی روایت‌گران پیشرفت را در دستور کار دارد.

عبدالرحیم افروغ با اشاره به افتتاح چندین پروژه مهم همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار کرد: نیاز است فعالان اجتماعی، خبرنگاران و سایر گروه‌هایی که امکان تولید محتوا دارند را در قالب تور رسانه‌ای برای بازدید از این پروژه‌ها اعزام کرد تا بتوانند با تولید محتوای مناسب جامعه را در جریان این اقدامات دولت قرار داد.

وی اضافه کرد: هرچند تا آغاز هفته دولت حدود ۲ ماه باقی است اما باید از امروز آرایش ارائه روایت پیشرفت را داشته باشیم.

افروغ با اشاره به برخی توطئه‌های دشمن برای ایجاد ناامیدی در جامعه گفت: در این شرایط آنچه ضروری است روایت‌گری پیشرفت است که باید با اتخاذ راهکارهای مناسب برای انعکاس خدمات انقلاب اسلامی و دولت روایتگر ساخته شود تا این افراد در مقال حرف‌های ناحق مستحکم و پاسخگوی هجمه‌های دشمن باشند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های رسانه‌ای مدیران گفت: این نشست‌ها باید از حالت یک طرفه خارج و به صورت گفت وگوی مدیران با کارشناسان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: امروز دولت متوجه ضعف اطلاع رسانی شده و این تنها محدود به یک استان نیست به همین دلیل سازمان برنامه و بودجه باید با اختصاص بودجه لازم در این زمینه اقدام کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سال انتخابات دشمن تلاش دارد نظام را با چالش کاهش مشارکت مردم در این عرصه مهم روبرو کند که می‌طلبد مدیران دستگاه‌های اجرایی به اقتضای شرایط به صورت مناسب به این امر مهم بپردازند.

وی ادامه داد: به زودی برای ارزیابی ادارات دولتی در زمینه سطح اطلاع رسانی و کارهایی که در این زمینه انجام شده و تولید محتوای آنها ورود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha