وزیر ارشاد: تئاتر صاحبدلان موجب تقویت وحدت و همگرایی هنرمندان شد 

قزوین - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان را موجب تقویت وحدت و همگرایی بین هنرمندان دانست و گفت: چنین رخدادهایی همچنین سناریوهای ضدفرهنگی دشمنان را برنقش برآب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه اولین رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان که با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود : قزوین یکی از مهم ترین حوزه های فرهنگی و تمدنی ایران است و هر آنچه که از افتخار و عظمت ایران یاد می کنیم، قطعاً این سرزمین در آن تاثیرگذار بوده و نقش درخشانی داشته است.

وی‌ اظهار کرد: در دوره تشکیل نظام مدنی و شکل گیری جغرافیایی و سیاسی کشور، قزوین یکی از کانون های تمدنی بوده است و بسیاری از شخصیت های مهم ایران در ادوار مختلف در حوزه فرهنگ و هنر از این دیار طلوع کرده‌اند.

اسماعیلی در ادامه با یاد و خاطره شهدای قزوین تصریح کرد: شهدای قزوین همچون شهیدان رجایی و بابایی و همچنین سید آزادگان مرحوم ابوترابی مهر ماندگاری بر شناسنامه کشور زدند.

وی ضمن تشکر از عوامل اجرایی تئاتر صاحبدلان بیان کرد: هرچند که این رویداد مقطعی نیست اما امسال نخستین سال بود که به صورت بین المللی به منصه اجرا رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نقش و تأثیر هنر بر هیچکس پوشیده نیست متأسفانه سال گذشته کشور شاهد حوادث تلخی بود و عده‌ای سعی داشتند، کشور را با یک سناریوی ضد فرهنگی دچار اختلال کنند و در همین راستا رویدادهای فرهنگی همچون تئاتر صاحبدلان با تقویت وحدت و همگرایی می‌تواند دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی قزوین تاکید کرد و افزود: قزوین مهد هنر و تمدن است و روی هنر این شهر حساب باز کرده ایم و لازم و ضروری است که هرچه زودتر زیر ساخت های فرهنگی این استان فراهم و مهیا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قزوین مستحق بهترین زیر ساخت‌های فرهنگی است و از استاندار ساعی قزوین و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین که در زمره چهره‌های علمی و فاخر استان هستند،‌ خواستار پیگیری مجدانه در پیشبرد پروژه های فرهنگی قزوین هستم.

اسماعیلی ضمن قدردانی از تمامی هنرمندان قزوینی گفت: ایجاد شهرک تولید محتوا در قزوین از دیگر پروژه های ارزنده دیار مینودری است که امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha