۲ تیر ۱۴۰۲، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85148703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی پوتین و وزیر خارجه قطر درباره همکاری‌های دوجانبه

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر پنجشنبه در مسکو با وزیر خارجه قطر دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، پوتین در گفت وگو با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفت که کشورش روی همکاری‌های مثمر ثمر با کشور قطر حساب می‌کند و پیشرفت ملموسی در این زمینه وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه افزود: کمیته مشترک وزیران بین دو کشور برای توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات تجاری بین آنها برنامه‌های کلی تعیین خواهد کرد.

عبدالرحمن آل ثانی نیز گفت که با پیامی از سوی امیر قطر در خصوص روابط دوجانبه و بحث در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف به مسکو آمده است.

پیش از این دیدار نیز وزیر خارجه قطر با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرده بود.

در این دیدار، راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و قطر، موضوعات روز بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ ویژه جنگ روسیه در اوکراین و راه‌های دستیابی به راه‌ حل دیپلماتیک برای این بحران، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات فلسطین، یمن و سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده بود.

دفتر اطلاع رسانی دولت روسیه پیش تر گفته بود که قطر شریک مهم مسکو در خاورمیانه است و روابط دو کشور بر اساس اصول منافع متقابل و احترام به منافع است.

یکی از سازوکارهای اصلی همکاری بین دولت‌های روسیه و قطر، کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فنی است. از طرف روسیه، این کمیته توسط الکساندر نواک معاون نخست وزیر ریاست می‌شود.

دفتر اطلاع رسانی دولت روسیه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری بین مسکو و دوحه بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، حجم تجارت محصولات کشاورزی ۵۰.۹٪ از جمله به لطف رشد عرضه گندم روسیه به قطر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی ژانویه تا می سال جاری، صادرات محصولات کشاورزی از روسیه به قطر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha