۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85002312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان بارندگی‌ها در زنجان بیش از ۳۵ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارندگی‌ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهرماه تاکنون) ۶۷.۴ میلی‌متر ثبت شد که نسبت به بارندگی‌های بلند مدت ۳۵.۴ درصد کاهش یافت.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۲۲.۳ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جوی استان، اظهار کرد: هم اکنون شرایط پایداری در استان حاکم بوده و فعالیت سامانه بارشی برای آن پیش بینی نشده است.

سلطانی با بیان اینکه سرما و یخبندان در مناطق مختلف استان تا آخر هفته جاری تداوم دارد، خاطرنشان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده سرمای هوا شدت خواهد یافت.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی شبانه روز گذشته خیرآباد و صائین قلعه با منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی پنج و یک درجه، خرمدره منفی پنج و ۲ درجه، ابهر منفی هفت و ۲ درجه، آببر یک و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی هفت و یک درجه، قیدار منفی هفت و منفی چهار درجه و ماهنشان صفر و ۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha