امام جمعه تربت حیدریه از تلاش دولت در توسعه عمرانی خراسان رضوی تشکر کرد

تربت حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت حیدریه با تقدیر از آنچه که تلاش و توجه دولت سیزدهم به توسعه خراسان رضوی و اجرای طرحهای عمرانی این استان نامید ، گفت: افتتاح طرح بزرگ خط انتقال گاز از دیزباد به جنوب خراسان شایسته قدرشناسی و تشکر است.

به گزارش ایرنا سید محمد معلمی در خطبه های نماز جمعه امروز تربت حیدریه افزود: طرح بزرگ خط انتقال گاز از دیزباد به جنوب خراسان رضوی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت؛ نمونه ای از تلاش دولت و توجه به عمران و توسعه خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی به خراسان رضوی تربت حیدریه را به شهرستانی سبز تبدیل کرده است، اضافه کرد: امروز و با بهره برداری از گازرسانی به ۹ روستای تربت حیدریه تمامی مناطق این شهرستان از این نعمت برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، خط انتقال گاز دیزباد - تربت حیدریه با طول ۶۵ کیلومتر و قطر لوله ۳۰ اینچ با هدف پایداری، انعطاف پذیری، تقویت و توسعه گاز رسانی به شهرهای مرکزی و جنوب استان، گازرسانی به صنایع بزرگ نظیر کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری شبکه شمال شرق ایران با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال و ۹.۶ میلیون یورو به بهره برداری رسید.

خطیب جمعه تربت حیدریه در بخش دیگری از سخنانش به استمرار خشکسالی در کشور بویژه خراسان رضوی و کم توجهی برخی افراد در مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: برخی افراد، شرکتها و حتی دستگاههای عمومی به مدیریت مصرف توجهی ندارند و همین قضیه باعث قطعی آب در بخش خانگی این شهرستان شده است.

معلمی افزود: اخیرا دیده شده است که صدها اصله درخت یا گستره زیادی از فضای سبز تربت حیدریه با آب بهداشتی لوله کشی تغذیه و آبیاری شده است که این بی توجهی به حقوق عمومی مشکلات زیادی را به دنبال دارد.

وی همچنین به فرا رسیدن عید قربان اشاره و پیشنهاد کرد مردم با همکاری دستگاههای مرتبط همچون دامپزشکی ، قربانی خود را انجام دهند تا مسائل بهداشتی در بالاترین سطح ممکن رعایت شود.

وی تصریح کرد: تب کریمه کنگو از جمله بیماریهای مشترکی است که برای انسان خطرناک تر از حیوان است و جا دارد در این زمینه دقت بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است تب خونریزی‌ دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که به طرق مختلف نظیر ذبح غیر بهداشتی یا تماس با خون و ترشحات لاشه دام منتقل می‌شود و چون برای نخستین بار سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین مشاهده شد به چنین نامی مشهور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha