حماس: هتک حرمت شهرک نشینان نسبت به قرآن کریم اعلام جنگ مذهبی از سوی صهیونیست‌ها است

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس) ضمن محکوم کردن هتک حرمت شهرک نشینان صهیونیست به مساجد و قرآن کریم در روستای «عوریف» در جنوب نابلس، این اقدام را جنایتی فجیع دانست و آن را راه اندازی جنگ مذهبی از سوی صهیونیست‌ها خواند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، «حاسم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: این رفتار وحشیانه گله‌های شهرک نشین صهیونیست مورد حمایت ارتش و کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی است که احساسات همه مردم و امت اسلام را تحریک می‌کند و گستاخی بی‌سابقه‌ای نسبت به مقدسات ما و امت اسلام است.

وی تاکید کرد: هتک حرمت گله‌های شهرک نشین صهیونیست به مساجد و پاره کردن قرآن در کرانه باختری رفتاری نژادپرستانه و بسیار زشت است و موضع گیری روشن طیف‌های رسمی و مردمی امت اسلام و نهادهای دینی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها (شهرک نشینان صهیونیست) بهای این جنایت و دشمنی علیه مقدسات و مردم را خواهند پرداخت، رژیم اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست آن را مسئول عواقب شکل گیری جنگ شدید مذهبی علیه مقدسات امت اسلامی دانست.

در این پیوند، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، وزیر اوقاف مصر و ترکیه یورش گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد شهرک عوریف و پاره کردن قرآن کریم را محکوم کردند.

به نوشته رسانه های فلسطین صدها شهرک‌نشین صهیونیست بعدازظهر چهارشنبه با استفاده از گلوله‌های جنگی به روستای "ترمسعیا" در کرانه باختری حمله کردند که منجر به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن چند تن دیگر و آتش سوزی ده‌ها خانه و خودرو شد.

کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در شهر ترمسیعا حمله می‌کنند و با وارد کردن سگ‌های خود به این مکان مقدس حرمت‌شکنی می‌کنند و سپس شیشه‌های آن را می‌شکنند و قرآن‌های داخل مسجد را پاره می‌کنند.

همچنین تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای «عوریف» در نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی، یک مدرسه را به آتش کشیدند و قرآن‌های موجود در آن را پاره کردند.

بر اساس آنچه دوربین‌های مداربسته نشان دادند، شهرک نشینان صهیونیست درحالی که سگ به همراه داشتند به مسجد روستای عوریف یورش و قرآن‌های داخل آن را بیرون آوردند و آن‌ها را پاره کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha