امام جمعه مشهد: توطئه دشمنان به هتک‌حرمت قرآن رسیده است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: مردم ایران ۴۳ سال در برابر مشرکان ایستادگی کردند و این مبارزه باید تقویت و تشدید شود، چراکه دشمنی دشمن روز به روز شدیدتر شده و امروز به هتک حرمت قرآن کریم رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در بارگاه منور رضوی افزود: عداوت و دشمنی در تیرماه امسال به قرآن و پیامبر اکرم (ص) رسید، به گونه ای که با مجوز پلیس کشور سوئد قرآن در مقابل مسجد به آتش کشیده شد.

وی با اشاره به وجود سه نوع شرک و بت پرست شامل شرک جمادی مانند پرستش چوب و سنگ، بت نفس و خودپرستی، بت وابستگی به جریانات استکباری و طاغوتی افزود: وابستگی به طاغوت، بت‌پرستی است پس باید آن را شکست و با آن مبارزه کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که یهود و صهیونیست دشمن اسلام و به دنبال براندازی آن هستند،ادامه داد: وابستگی به آمریکا و انگلیس که جریانات طاغوتی هستند نیز شرک و بت‌پرستی است، چرا که مشرکان دشمن اسلام و پیغمبر(ص) هستند و آنها با اسلام و دین مشکل دارند.

وی شمار جنایات تحمیل شده از سوی آمریکا در "ماه تیر" را فراوان دانست و گفت: سوء قصد به امام خامنه‌ای در مسجد اباذر، شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش،شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد، بمباران شیمیایی سردشت و شهادت ۱۱۰ نفر و مجروحیت پنج هزار نفر، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه، شهادت بیش از ۲ هزار نفر از مردم به پاخواسته از دفاع از حجاب و نوامیس در مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴ نیز از جمله این جنایات به شمار می رود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: عید غدیر خم در روزهای پیش رو نشان خواهد داد که وابستگی مردم ایران به خدا، پیامبر و امیر المومنین بسیار قوی است و این حرکتها و ناهنجاری ها نمی‌تواند در برابر ایمان قوی مردم ما ایستادگی و مقاومت کند، بزرگداشت عید سعید غدیر خم امسال باطل کننده حرکات نابکارانه دشمن خواهد بود.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در این راستا در عید غدیر امسال دو مراسم شامل جشن عید غدیر در ۱۶ تیرماه و راهپیمایی صیانت از حجاب در روز ۲۱ تیرماه، برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha