۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85149149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیدایش و بقای انقلاب اسلامی مدیون حرکت‌های مردمی است

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: پیدایش و بقای انقلاب اسلامی مدیون حرکت‌های مردمی است که از روستاها، شهرها، کوچه‌ها و خیابان‌های ایران اسلامی آغاز و ادامه یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولایی برحق» عصر روز جمعه در همایش بزرگ "مسیر جهاد" که همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، افزود: در نبرد تمدنی باطل با جریان حق تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله از طرفین باید به میدان بیاید.

وی با بیان اینکه جریان غرب و باطل تمدن پوشالینی را درست کرده است، اظهار کرد: جریان باطل غرب برای بقای خود هر روز ترفندهای جدیدی را ابداع می کند ضمن اینکه برای به کرسی نشاندن این ترفندها تقلا می کند.

وی گفت: جریان افکار عمومی برای جاانداختن سبک زندگی باطل به قدری جدی است که شاید به محوری ترین عملیات تمدن غرب تبدیل شده است بطوریکه رسانه‌های غرب برای همه خواسته های تمدن خود سعی در القای آن به طرق مختلف دارند.

ولایی برحق افزود: در مقابل اسلام ناب سعی می کند از ته حلقوم خودش با تمام توان خودش بلاغ مبین را با قدرت و اهمیت بالا به مخاطب خود برساند.

سازمان تبلیغات اسلامی حرکت مردمی را تقویت می کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی در کنار یکایک دستگاه ها و نهادهای ایران سعی می کند یک گوشه از این بار را بردارد و جمع مردمی که به این سازمان متصل هستند سعی کردند به صورت مردمی این حرکت را روز به روز تقویت کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت حدود چهار هزار هیات مذهبی، ۴۰۰ کانون تبلیغی، ۲۰۰ موسسه قرآنی و خانه قرآن و صدها مجموعه ای که در گوشه گوشه این استان پر افتخار در این حرکت مردمی دخیل هستند.

در البرز توان نشر خوبی ها را نداشتیم

ولایی برحق گفت: بعضی مواقع اشکال جدی که وارد می شود این است که کاری کردیم بعضی ها فکر می کنند معایب متعدد در استان ما جمع شده و مجمع عیب ها هستیم در حالیکه مفاخر و بزرگانی و مجاهدانی داریم که کمتر استانی به خود دیده است.

وی افزود: ما توان نشر خوبی ها را نداشتیم که عزیزانی که در این طریق مجاهدت می کنند در جای جای این استان چه عملیات ها و ایثارهایی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار مبلغ و مبلغه و ۲ هزار مادح و صدها شاعر آیینی گوشه ای از این ظرفیت است، تصریح کرد: ظرفیت مبلغاتی که در کوچه های این شهر بسیار خودجوش تبلیغ سنتی خود را انجام می دهند که یا در حوزه ها پرورش یافته و یا در یک جریان سنتی جمعی از بانوان را همراه خود کنند به قدری عمیق است که در بعضی مواقع در احصای آن ها توان لازم را نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: معادل هیات‌هایی که داریم مبلغات سنتی در خانواده ها و کوچه ها و فامیل فعال هستند و ادعا داریم این حجم فعالیت مردمی در هیچ نهادی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اگر بخواهیم مروری بر ادوار مختلف انقلاب کنیم از ابتدای انقلاب بلکه پیدایش انقلاب تا ادوار انقلاب از سیل و زلزله و مواسات همین مردم بودند که از گوشه های مساجد و هیئات و بسیج و خانه های قرآن دست به دست هم داده و بار را برمی داشتند.

در محاصره تبلیغاتی دشمن، تکلیفی جدید به دوش ما است

وی تاکید کرد: جهاد امروز جهاد تبیین است و در محاصره تبلیغاتی دشمن یک تکلیف جدید به دوش ما آمده که رساندن پیام اسلام نابی است که کمتر به گوش جوانان و نوجوانان در وسط هجمه عظیم تبلیغات دشمن می رسد و این پیام گم می‌شود که راه خطیری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: یک تکلیف جدید است که شاید در نگاه نخست حس می کنیم از حریفمان با حجم رسانه ها، پلتفرمها (سکوها) و توان رزمی که دارند بسیار عقب هستیم و آن ها پیشتاز هستند و باید آرایش جدیدی به خود گرفته و آماده نبردی بزرگ شویم و در مسیر این جهاد راهی طولانی در پیش است.

همایش بزرگ مسیر جهاد با حضور پرشور طلاب، هیئات مذهبی، قرآنیان، مداحان، شعرای آیینی و فعالان فرهنگی و رسانه ای در سالن اجتماعات شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha