به‌روز رسانی لیست نانوایی‌های شمیرانات؛ سهمیه آرد ۲۸ نانوایی افزایش می یابد؟

شمیرانات - ایرنا - کارگروه آرد و نان شمیرانات طی هفته‌ای که گذشت با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد و یکی از مصوبات اصلی آن به روز رسانی لیست نانوایی های دارا و فاقد مجوز به تفکیک شهری و روستایی به منظور تعیین سهمیه آرد و نان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارگروه آرد و نان به عنوان یکی از مهمترین کارگروه های شهرستان شمیرانات طی هفته ای که گذشت به ریاست مجتبی ذاکریان فرماندار این شهرستان برگزار شد که مصوباتی مثل تهیه لیست نانوایی های دارا و فاقد مجوز به تفکیک شهری و روستایی به منظور تعیین سهمیه آرد و نان توسط اتحادیه مربوطه داشت.

از دیگر مصوبات این جلسه که در فرمانداری شهرستان شمیرانات برگزار شد می توان به مکاتبه با استانداری تهران به منظور بازگرداندن سهمیه آرد ۲۸ واحد صنفی نانوایی که از سهمیه آرد آن‌ها کسر شده بود، اشاره کرد.

همچنین بررسی کارشناسی درخواست‌های متقاضیان پیرامون آرد و نان با حضور نمایندگان مربوطه و موافقت با درخواست تغییر فرد صنفی، تغییر نوع آرد، تغییر مکان و نوع پخت چند تن از نانوایان شهرستان از دیگر مصوبات جلسه مذکور بود.

تذکر و اخذ تعهد از نانوایی های متخلف

فرماندار شمیرانات در جلسه این کارگروه با اشاره به برگزاری ۲ همایش تبیین و اطلاع‌رسانی ابلاغیه و برنامه‌های دولت، پاسخگویی به مشکلات نانوایان و مطالبات صنفی آنها، خاطرنشان کرد: بیش از یک‌سال از زمان اجرای طرح ساماندهی گندم، آرد و نان و نصب دستگاه‌های کارت‌خوان نانینو می‌گذرد و تاکنون به یُمن همکاری و پیگیری دستگاه‌های اجرایی، در مسیر پیاده‌سازی طرح با مشکل جدی مواجه نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: در مرحله اول، سهمیه آرد تمامی واحدهای نانوایی شهرستان در جلسات متعدد توسط تیم کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و پس از احصای لیست متخلفان، تذکرات لازم داده شد و در مواردی تعهد نیز اخذ شد.

به گفته ذاکریان، طی یک سال اخیر به صورت ویژه و مستمر، گشت‌های مشترک بازرسی انجام شده است و نانوایی‌ها تحت نظارت و کنترل قرار داشتند؛ البته نقاط ضعفی طی این فرآیند احصا شد که در حال برطرف‌ کردن آن هستیم و موضوع آموزش را در دستور کار قرار دادیم.

به‌روز رسانی لیست نانوایی‌های شمیرانات؛ سهمیه آرد ۲۸ نانوایی افزایش می یابد؟

فرماندار شمیرانات اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل طرح، آرد مورد نیاز نانوایی‌های شهرستان تامین، دست قاچاق‌چیان آرد کوتاه و خرید و فروش آرد به هر نحوی مهار شود و به حداقل برسد.

همچنین طی این جلسه رضایی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندای تهران نیز به تشریح روند اجرایی موضوع آرد و نان پرداخت و راهنمایی های لازم جهت اجرای هرچه بهتر طرح را خاطرنشان کرد.

فتاحی رئیس گروه بازرگانی استانداری تهران، حیدر مدیرعامل شرکت نانینو و دیگر اعضای محلی در این جلسه حضور داشتند.

شمیرانات شمالی‌ترین شهرستان استان تهران است که در دامنه‌های البرز مرکزی قرار گرفته‌ و از ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده‌ است.

این شهرستان در شمال به استان مازندران و استان البرز و نیز از جنوب به شهرستان‌های تهران و فیروزکوه همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha