۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85149545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵۳ مداح و عامل فرهنگی در دزفول نقش آفرینی می‌کنند

دزفول-ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول گفت: ۶۵۳ مداح و عامل فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان دزفول نقش آفرینی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احسان خاکی روز شنبه در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات این اداره در دزفول افزود: ۴۸۲ نفر از این تعداد مداح، مرد و ۱۷۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ ذاکر، پیرغلام و پیشکسوت در امر مداحی در دزفول فعالیت دارند.

بودجه تبلیغاتی دشمن از بودجه نظامی بیشتر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با بیان اینکه دشمن بیشترین سرمایه گذاری را در زمینه تبلیغات کرده است، گفت: مقابله با دشمن در این عرضه ضروری است.

وی با اشاره به تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تیرماه سال ۱۳۶۰ به دستور امام خمینی (ره) افزود: این سازمان وظیفه جهاد تبیین را برعهده دارد تا دستاوردهای نظام را در نقاط کور برای مردم روشن سازد.

۴۰ موسسه قرآنی در دزفول فعال است

حجت الاسلام خاکی بیان فعالیت‌ها را نوعی جهاد تبیین دانست و اظهارکرد: ۴۰ موسسه قرآنی در سه سطح در دزفول ثبت شده و موسسات غیرفعال حذف شده‌اند.

وی به فعالیت ۱۱۰ خانه قرآنی در دزفول اشاره کرد و افزود: تمامی گروه‌های تواشیح و سرود در دزفول شناسایی شده‌اند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول به بیان فعالیت قرارگاه مسجد و تبلیغ پرداخت و گفت: ۲۸۱ مسجد و ۲۴۰ حسینیه در دزفول شناسایی و در سامانه شاخص ثبت شدند که از این سامانه که تمام اطلاعات فرهنگی شهر را در بردارد، رونمایی خواهد شد.

وی توزیع ۴۸ کولر ۳۰ هزار برای مساجد فاقد کولر با اولویت مناطق محروم را یادآور شد و افزود: ۱۶ خانه عالم با همکاری سپاه ساخته شده و ۲۱ خانه دیگر در حال ساخت است.

حجت الاسلام خاکی اظهارکرد: نهضت پیشرفت بانوان از سال‌های پیش در دزفول فعال شده و دختران حاج قاسم ویژه دخترانی که با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارند در آیینی به همین مناسبت در تهران حضور یافتند.

وی بر ضرورت حضور پررنگ بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: بانوان در جنگی که دشمن آغاز کرده مورد توجه هستند و باید حضور پررنگ تری داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول گفت: تولیدات رسانه‌ای شامل سخنرانی، مداحی، شعر با کیفیت و اکران در صدا و سیمای استان از دیگر اقدامات انجام شده است و توانستیم فرهنگ عزاداری را از طریق رسانه‌ها منتقل کنیم.
وی مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در دزفول عنوان کرد و افزود: ۱۵۰ هیات مذهبی دزفول در سامانه کشوری ثبت شده است.

حجت الاسلام خاکی بیان کرد: افرادی که قصد دارند هیاتشان را ثبت کنند می‌توانند به واحد هیات‌های مذهبی دزفول مراجعه کنند تا اقدامات لازم درخصوص ساماندهی هیات‌ها در دهه اول محرم شامل حرکت هیات، حرکت احشام، پذیرایی و هماهنگی با نهادهای مربوطه از جمله شهرداری انجام شود.

۶۵۳ مداح و عامل فرهنگی در دزفول نقش آفرینی می‌کنند
مردم باید پاسدار اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشند

امام جمعه دزفول نیز در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن فرهنگ را از موارد مطرح شده در منظومه فکری مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مردم باید مراقب پاسداری از اعتقادات فرهنگی و دینی خود باشند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه فرهنگ با بخشنامه محقق نمی‌شود، افزود: عفاف و حجاب با امر محقق نمی‌شود؛ یکی از محورهای مدنظر مقام معظم رهبری این است که بی‌حجابی در جامعه زشت انگاری شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های منظومه فکری رهبری، تبدیل مفاهیم به الگو است؛ باید بتوانیم این مفاهیم را با ساخت فیلم، سخنرانی، منبر و مداحی به الگو تبدیل کنیم.
امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم به روزرسانی مفاهیم انقلاب اسلامی گفت: باید بازخورد عدالت اجتماعی در جامعه تبیین شود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری یکی از خلاق ترین انسان‌ها در خلق واژه جدید است، ادامه داد: البته دشمن هم خلق واژه‌های جدید را در جهت اهداف خود عملی کرده و شعارهایی مانند زن، زندگی،آزادگی ساخته است.

۶۵۳ مداح و عامل فرهنگی در دزفول نقش آفرینی می‌کنند

حجت الاسلام قاضی دزفولی ترجمه عملیاتی معارف اسلامی و انقلابی را مهم دانست و گفت: باید بتوانیم معارف اسلامی را به فناوری اسلامی و انسانی تبدیل کنیم.

وی امیدآفرینی را از ویژگی‌های الگوسازی در حکمرانی اسلامی خواند و افزود: دشمن سعی دارد ملت‌ها را از رسیدن به اهدافشان ناامید کند که مبلغان و مداحان باید به این موضوع توجه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفول تاکید کرد: باید بتوانیم ضعف دشمن و نقاط قوت خودمان را بشناسیم و امیدآفرینی کنیم برای مثال آمریکا رتبه نخست خودکشی و ایران رتبه ۱۳۰ را در دنیا دارند که باید با تبیین این آمار، امیدآفرینی کرد.
وی بر ضرورت کیفی بخشی فرهنگی تاکید کرد وافزود: اگر بتوانیم به کار ترویجی و تبلیغی فرهنگی اثر عقلانی و ایمانی دهیم کار فرهنگی اثربخشی انجام داده‌ایم.

۹۷ درصد شهدای دزفول بچه‌های مساجد بودند

امام جمعه دزفول درخصوص اهمیت مساجد نیز گفت: اکنون دشمن بر روی مسجد متمرکز شده است؛ برخی نیز از روی دلسوزی برای مسجد رقیبانی تراشیده‌اند و در برخی مناطق فرهنگ سرا زده‌اند.

وی افزود: این کار باعث کساد شدن کار مسجد شده و فعالیت مسجد به نمازخواندن محدود شده است حال آنکه با خلوت شدن مساجد سنگرها خالی می‌شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی به فعالیت گسترده آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول در مساجد اشاره کرد و گفت: آیت الله قاضی بیش از نیم قرن در مسجد نماز جماعت خواند و چند نسل را با انس با قرآن و انس با دعا در مسجد تربیت کرد؛ این موارد باید در سخنرانی مداحان و ذاکران مدنظر قرار گیرند و این الگوها زنده شوند.

وی بر ضرورت مبارزه فرهنگی علیه جنگ ترکیبی و شناختی تاکید کرد و افزود: همه مؤمنان باید در جنگ شناختی و ترکیبی ورود کنند و حضور داشته باشند زیرا دشمن پیش رفته و به دنبال زدن ریشه و اساس است.
امام جمعه دزفول با قدردانی از مبلغان و ذاکرانی که در جبهه نرم فعال هستند، بیان کرد: دشمنان در اغتشاشات اخیر تصور کردند کار نظام تمام است ولی نتیجه برعکس شد البته ضعف‌هایی وجود دارد ولی باید نگاه کلانی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، ۴۸ کولر ۳۰ هزار در پایان این آیین بین مساجد نقاط مختلف شهرستان دزفول توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha