دانش‌آموزان دارای مشکل ساختار قامتی و اسکلتی در زنجان شناسایی می‌شوند

زنجان - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان دارای ساختار قامتی و اسکلتی مشکل‌دار در فعالیت‌های تابستانی شناسایی می‌شوند.

حجت محمدی فغانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام تابستان غنی‌سازی اوقات فراغت و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به همراه شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم در زمینه گذراندن اوقات فراغت انجام فعالیت‌های ورزشی به عنوان یک فرآیند آموزشی در تمامی ساحت‌های تربیتی است، اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی می‌تواند گامی مثبت در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه و سبک زندگی سالم و فعال باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت‌های ورزشی تابستان به مدارس استان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات در اجرای این برنامه‌ها غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان دارای ساختار قامتی و اسکلتی مشکل‌دار است.

وی تصریح کرد: برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان این است که در کانون‌های تندرستی وکلینک‌های حرکات اصلاحی زیر نظر مربیان متخصص و مجرب ناهنجاری جسمی ناهنجاری جسمی دانش‌آموزان حل شود.

محمدی مغانی ادامه داد: دانش آموزان با مراجعه به این مراکز مورد معاینه قرار گرفته و در صورت وجود ناهنجاری در آنها از طریق تجویز حرکات اصلاحی، تحت درمان قرار می‌گیرند که تمرینات آن در کانون زیر نظر مربیان و یا با برنامه‌ای که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند، در خانه انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی زمینه مناسبی نیز برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان است، اضافه کرد: همچنین در قالب این نوع فعالیت ها، بیشترین تاثیر تربیتی و دینی هم می‌تواند اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر سرانه ورزشی دانش آموزان در استان زنجان ۲۸ صدم مترمربع( ۲۸ سانتی‌مترمربع) است و 630 معلم تربیت بدنی در استان زنجان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha