۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰
کد خبر: 81681148
T T
۰ نفر
ناهنجاري اسكلتي در 60درصد دانش آموزان خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: 60 درصد از دانش آموزان اين استان به نوعي يك ناهنجاري اسكلتي دارند.

بهرام سليمانيان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا ناهنجاري هاي اسكلتي شايع را افتادگي شانه، گودي كمر، پشت قوزي، سر به جلو، پاي پرانتزي و صاف بودن كف پا عنوان كرد.

وي افزود: اگر اين ناهنجاري ها برطرف نشود يك ناهنجاري در دوران نوجواني و جواني تبديل به چند ناهنجاري خواهد شد.

وي بر حركات اصلاحي در بين اين نوجوانان تاكيد كرد و افزود: به همين منظور دكتر لطافت كه برند ملي حركات اصلاحي در كشور را دارد به اين استان دعوت شده و 30 نفر از مربيان علاقه مند به فعاليت در اين حوزه آموزش داده مي شوند.

وي گفت: حركات اصلاحي شاخه اي از علوم ورزشي است كه هدف آن شناسايي، پيشگيري و اصلاح ناهنجاري هاي جسماني افراد است كه ناهنجاري هاي قامتي و جسماني دانش آموزان توسط كارشناسان متخصص و مجرب علوم ورزشي شناسايي و براي بهبود و اصلاح آن اقدام خواهد شد.

وي افزود: هم اكنون پايگاه هاي اين استان تجهيز خواهند شد و پس از آموزش به مربيان دانش آموزان شناسايي شده براي برطرف شدن ناهنجاري جذب مي شوند.

اين مسوول در بخش ديگري از سخنانش بر بهينه سازي اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تاكيد كرد و گفت: مدارس تبديل به پايگاه هاي ورزشي، فرهنگي و آموزشي شده اند.

وي افزود: فضاي 80 مدرسه براي اين منظور در نظر گرفته شده كه علاوه بر دانش آموزان خانواده ها و اهالي منطقه نيز مي توانند در اين مكان ها ثبت نام كنند.

وي رويكرد امسال مدارس در اوقات فراغت را نيز برگزاري مسابقات ورزشي عنوان كرد.

خراسان شمالي با جمعيت 867 هزار نفري دو هزار دانش آموز دارد كه در بيش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصيل هستند.

ك/3

3007/6042