۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85149642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وضعیت اراضی ملی واگذار شده به ۱۷ طرح در کردستان مشخص شد

سنندج-ایرنا- وضعیت اراضی ملی واگذار شده به ۱۷ طرح صنعتی و گردشگری روز شنبه در جلسه کمیسیون ماده ۲۱ کردستان مشخص شد به تعدادی از این طرح ها که بعد از گذشت سال ها از واگذاری هنوز پیشرفت فیزیکی کمی داشتند مهلت یک ساله برای اتمام داده شد.

به گزارش ایرنا، جلسه کمسیسون طرح های کشاورزی ماده ۲۱ استان کردستان روز شنبه به ریاست استاندار کردستان تشکیل و در آن وضعیت اراضی واگذار شده ۱۷ طرح مشخص شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۷ طرح به مساحت ۱۱.۳ هکتار در این جلسه مطرح می شود، گفت: از این تعداد، ۱۳ طرح صنعتی به مساحت ۸.۸ هکتار و چهار طرح گردشگری به مساحت ۲.۵ هکتار است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۵۴۵ مورد بازدید از طرح های کشاورزی، وابسته به کشاورزی و غیرکشاورزی انجام شد، افزود: مجموع مساحت اراضی این طرح ها چهار هزار و ۵۲۴ هکتار بوده که از این میزان ۹۲۸ هکتار آن طرح های کشاورزی بوده است.

این طرح ها مربوط به درخواست‌های واگذاری، اراضی منابع ملی و دولتی تمدید قرارداد اجاره و تائید قیمت اراضی برای اجرای طرح‌های صنعتی و گردشگری بود که بعد از بررسی های انجام شده با موافقت اعضا و رییس جلسه مورد تایید قرار گرفتند.

این طرح ها مربوط به شهرستان‌های کامیاران، سقز و سنندج بود که تصمیمات لازم در مورد آنها اخذ شد؛ از طرح‌های مهم آن می توان به طرح گردشگری در روستای تخته زنگی کامیاران اشاره کرد که برای اجرای فاز نخست آن ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای ۱۲ نفر هم اشتغالزایی شده است و درخواست افزایش مساحت طرح را برای اجرای فاز دوم داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ارتباط با طرح مذکور بیان کرد: به شرط حفظ درختان موجود در باغ، با این طرح گردشگری با افزایش مساحت آن موافقت می کنیم.

در این نشست به چند طرح مربوط به محصولات بتنی غیرمسلح که ۵ تا ۶ سال از واگذاری زمین به آنها گذشته بود مهلت مجدد داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha