۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارسفر رئیس جمهور به خط‌ریلی رشت-کاسپین اختصاص یافت

رشت - ایرنا - مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان از پرداخت یکصد میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل پروژه ریلی رشت- کاسپین در اواخر خردادماه خبر داد و گفت: تاکنون در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به تکمیل پروژه رشت-کاسپین اختصاص یافته است.

محمد پردل نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مسیر ریلی ۳۵ کیلومتری رشت - کاسپین تاکنون ۹۰ درصد عملیات زیرسازی و ۱۸ کیلومتر روسازی (ریل گذاری) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سفر رئیس جمهور برای پروژه ریلی رشت- کاسپین از ۶۵۰ به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: تاکنون از میزان ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این پروژه، ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست پروژه ریلی رشت- کاسپین را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: برای تکمیل پروژه در زمان وعده داده شده باید اعتبارات متناسب و به صورت مستمر و بر اساس زمانبندی انجام شده تخصیص یابد.

تملک زمین های مسیر ریلی رشت - آستارا آغاز شد

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان عنوان کرد: ملک و خرید زمین پروژه ریلی رشت - آستارا هم شروع شده و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در ۲ نقطه تجهیز کارگاه کرده که یکی از سمت آستارا و دیگری از سمت صومعه سرا است و تاکنون نزدیک هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: مناقصه ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده مسیر ریلی رشت- آستارا در قالب ترک تشریفات انجام و به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد.

پروژه راه‌آهن آستارا - رشت با طول۱۶۰ کیلومتر در ادامه مسیر ریلی رشت - قزوین است که از ایستگاه رشت ۲ شاخه شده یکی به بندرانزلی متصل می‌شود و دیگری به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می‌رسدو علاوه بر برخورداری از مزیت اتصال به راه‌آهن قزوین- رشت، پس از بهره‌برداری زمینه‌ساز اتصال خط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه می شود.

پروژه ریلی رشت - کاسپین هم به طول ۳۵ کیلومتر است به عنوان بخشی از مسیر ریلی قزوین - رشت - انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال محسوب می شود که می تواند در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیانه میانه و اوراسیا تحولی ایجاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha