رییس دادگستری کرمان: دستگاه قضا و فراجا در مسیر رضایت‌ مردم گام نهاده‌اند

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه هدف مشترک دستگاه قضایی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت مندی آنهاست، گفت: این رضایت مندی در قالب نشست‌های مشترک و همراهی دستگاه قضایی و فراجا افزایش خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی استان با نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: دستگاه قضایی و فراجا در اجرای ماموریت های خود با محدودیت هایی روبه رو هستند که نشست های تعاملی در رفع این محدودیت ها بسیار اثرگذار است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه تعامل انتظامی و قضایی مکمل فعالیت های دو حوزه است تاکید کرد: جای تقدیر دارد که تعامل موجود بین دستگاه قضایی ونیروی انتظامی روز به روز در حال افزایش است که موجب توسعه اعتماد و امنیت می شود.

سردار عبدالعلی روانبخش بر برگزاری مستمر نشست های تعاملی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: طرح بسیاری از موارد از سوی روسای کلانتری ها و پلیس های تخصصی موجب می شود که کارها در مسیر توسعه امنیت و عدالت بهتر پیش رفته و بسیاری از مشکلات برطرف شود.

براساس گزارش دیگر ایرنا، رییس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با جامعه نخبگانی و دانشگاهی نیز گفت: قوه قضاییه امروز بیشترین استفاده را از اندیشه های نخبگان انجام می دهد و این امر در تعامل مسئولان عالی قوه قضاییه با نخبگان و نیز در استان‌ها قابل مشاهده است.

حمیدی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز تاکید کرد و گفت: این کارگروه ها باید در حوزه های مختلف از جمله حاشیه نشینی، اعتیاد، آسیب های نوظهور و ... تشکیل شود.

وی ضمن بیان اینکه در سند تحول قضایی بسیاری از چالش‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی از مسائل ما پیشگیری از ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است که در سند تحول قضایی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه در راستای مشارکت و تعامل با نهادهای اجتماعی و فرهنگی ابلاغ شده و در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

سید مهدی قویدل لزوم استفاده از ظرفیت های جامعه نخبگانی به منظور کاهش ورودی پرونده ها و کاهش و کنترل جرایم را مورد تاکید قرار داد وافزود: جرایم، آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در جامعه با آنها روبه رو هستیم، ورود پرونده به دستگاه قضایی را افزایش داده است و این موضوع به عنوان اَبَرچالش دستگاه قضایی شناخته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha