استاندار:  بسته رفع تنش آبی ۹۷۱ هزار نفر از مردم هرمزگان آماده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: بسته رفع تنش آبی برای ۹۷۱ هزار نفر که بر اساس بررسی ها با مشکل کمبود آب مواجه هستند آماده است و با تامین اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی تا پایان سال مشکل کمبود آبی۱۶۰ روستا و چهار شهر در استان حل می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: در حوزه آبرسانی در بخش آبشیرین کن‌ها نیز رشد ۴۱ درصدی داشتیم و قرار است در سفر رییس جمهور نیز یک بخش دیگر به آبشیرین کن‌ها افزوده شود.

وی بیان کرد: برای حوزه مسکن در سطح استان نیز گام‌های خوبی برداشته شده و درحال انجام فرآیند تخصیص زمین و ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: برای شهرستان ابوموسی نیز شرط (فرم جیم) را حذف کردیم و هر ایرانی می‌تواند یک خانه در این جزیره داشته باشد، به هر فرد در قطعات ۳۰۰ متری زمین تخصیص می‌یابد و تسهیلات مسکن نیز داده خواهد شد.

دوستی ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، گام‌های مهمی در راستای توسعه متوازن و گسترش عدالت در مناطق مختلف استان برداشته و در همه حوزه‌هایی که نیاز به کار و فعالیت بود، تلاش‌های خوبی انجام شده است.

ساماندهی صیادان سنتی بدون مجوز

استاندار هرمزگان همچنین به ساماندهی صیادان سنتی بدون مجوز در استان اشاره و تصریح کرد: در حوزه صیادان سنتی بدون مجوز استان مطابق آخرین آمار برای هفت‌ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد مجوز صادر شد و هویت دار شده‌اند، با این مجوز به طور نسبی مشکل حدود ۲۲ هزار نفر نیز حل شده است.

استاندار هرمزگان همچنین به ساماندهی صیادان سنتی بدون مجوز در استان اشاره و تصریح کرد: در حوزه صیادان سنتی بدون مجوز استان مطابق آخرین آمار برای هفت‌ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد مجوز صادر شد و هویت دار شده‌اند، با این مجوز به طور نسبی مشکل حدود ۲۲ هزار نفر نیز حل شده است.دوستی بیان کرد: هرمزگان پایتخت اقتصاد دریا محور است و بر همین مبنا برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌بردن از ظرفیت دریا در حال انجام است و دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای بر صدور مجوز صیادی به فعالان این حوزه و ساماندهی صیادان داشته تا بتوان بخشی از اشتغال مورد نیاز استان از این طریق را تامین کرد.

وی ادامه داد: در حوزه شیلاتی اقدامات دیگری همچون برق دار کردن مزارع پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس، زیستگاه مصنوعی و اقدامات مهم دیگری انجام شده که می‌تواند به حوزه شیلاتی کمک کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: برای حوزه اشتغال هم گام‌های خوبی برداشته شد در سال ۱۴۰۱ استان متعهد به ایجاد حدود ۳۸ هزار شغل بود اما توانستیم حدود ۵۱ هزار شغل با کد ملی منحصر به فرد و با قابلیت راستی آزمایی ایجاد کنیم که نشانگر اجرای ۱۳۰ درصدی تعهد است و به نسبت سال ۱۴۰۰ رشدی ۲ برابری شاهد بودیم.

دوستی با اشاره به اینکه بین تولید شغل و نرخ بیکاری استان تناقض وجود دارد ، اظهار کرد: استان هرمزگان توانایی زیادی در حوزه تولید شغل دارد و تلاش داریم با برگزاری آزمون شفاف و دایرکردن هنرستان‌های مهارتی و تخصصی، نیروهای بومی توانمند و متخصص را در صنایع استان جذب کنیم.

وی ابراز کرد: در حوزه راهسازی روستایی نیز تصمیم مهمی گرفته شد و در سطح استان ۱۵۵ روستا که محصور بودند و راه دسترسی مناسبی نداشتند و در مجموع افزون بر ۴۰۰ کیلومتر راهسازی نیاز داشتتند که برای این منظور طی یک اقدام می‌خواهیم با ۲ هزار روزکار دستگاه راهسازی، عملیات خاکی را آغاز و سپس با مالچ پاشی مشکل فعلی را در کوتاه مدت حل و در اقدام های بعدی این چالش را نیز به طور جدی مرتفع کنیم.

فعالیت های دولت به مردم گزارش شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد مثبت دولت در حوزه آبرسانی، کاهش نرخ بیکاری، برگزاری آزمون شفاف در جهت استخدام نیروهای بومی، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنایع، راهسازی روستایی، مسکن و فعالیت‌های صنعتی و معدنی این استان گفت: فعالیت‌ها و دستاوردها باید به نحو مطلوب به مردم گزارش شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده گفت: باید همه ارکان، دستگاه‌ها، نهادها و قوای کشور دست در دست هم دهند و مشکلات عمومی مردم را مرتفع کنند؛ بار اصلی روی دوش دولت است و ما هم در کنار دولت هستیم.

وی افزود: همه مسوولان و دستگاه ها نسبت به دولت سیزدهم همین دیدگاه را دارند و بر همین پایه باید با هم افزایی مشکلاتی که در سطح جامعه احساس می‌شود، حل شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به عملکرد مثبت استان حوزه تولید شغل و تحقق تعهد دولت در راستای اشتغالزایی در سال گذشته گفت: آسیب شناسی خوبی در حوزه اشتغالزایی شده که موجب شده روند اشتغال به مسیر اصلی خود بازگردد، در سال ۱۴۰۲ هم انتظار می‌رود همچون سال گذشته روند تولید شغل اثربخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی میز تصمیم به منظور رفع اختلافات میان دستگاهی از سوی استاندار هرمزگان یک گام مهم در راستایی گره گشایی از امور عمومی است، تصریح کرد: میز تصمیم گام خوبی برای حل مشکلات و مسائلی است که گاهی سالیان سال بین ۲ یا چند دستگاه باقی مانده اما با راه‌اندازی این میز خدمات دهی عمومی به مردم با برطرف شدن اختلافات بین دستگاهی افزایش می‌یابد.

عبادی زاده ادامه داد: توسعه متوازن و هماهنگ در سراسر استان در شرق، غرب و شمال دنبال شود و اگر خلأهای موجود با کار مداوم پر شود می‌توان کاهش مشکلات در سطح هرمزگان امیدوار بود.

وی، دقت در حوزه اطلاع رسانی و گسترش اقدامات در این حوزه را عامل مهم امیدآفرینی برشمرد و گفت: حجم عظیم فعالیت‌هایی که انجام می‌شود باید به مردم گزارش شود و افکار عمومی در جریان اقدامات امید بخش قرار گیرند.


.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha