۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85150550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی سایت جامع دانشنامه دفاع مقدس در لرستان ضروری است

بروجرد - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: راه‌اندازی سایت جامع دانشنامه دفاع مقدس استان در دانشگاه لرستان در راستای تدوین این مهم در لرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محسن رشیدی یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در لرستان به عنوان کارنامه دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران و نسل آینده قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: اتفاقات و رشادت‌های رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس در شهرستان‌ها افتاده است باید مکتوب شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: همه ادارات باید نقش خود را در دفاع مقدس مکتوب کنند، نسل امروز باید با دفاع مقدس آشنا شوند.
سرهنگ رشیدی افزود: وصیت نامه شهدا باید مطالعه تا بسیاری از مشکلات حل و فصل شود اگر به وصیت نامه شهدا عمل کنیم اوضاع بهتر بود.
وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم دفاع مقدس در پیچ و تاب تاریخ فراموش شود، یاد شهدا و پیام شهدا در جامعه امروز ضروری است، باید امثال شهید بروجردی ها به جامعه شناسانده شود در بروجرد ۶۸ کودک دانش آموز به شهادت رسیدند و باید این شهدا به جامعه شناخته شوند.
وی بیان کرد: شهرستان بروجرد نقش کلیدی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس دارد، فرماندار بروجرد مسوول دانشنامه شهرستان است، همه اطلاعات در ارگان‌های مختلف باید اطلاعات خود در مورد دفاع مقدس را در اختیار تدوین دانشنامه قرار دهند،‌ در این راستا از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود.
وی اظهار کرد: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده بدون مبالغه باید در دانشنامه نگاشته شود و این یک رزق معنوی است تا همه کسانی که سعادت دارند در این امر شرکت کنند.

مسوول تدوین دانشنامه دفاع مقدس در لرستان گفت: تدوین دانشنامه جنگ از مطالبات رهبر معظم انقلاب است اجرای این برنامه یک حکم حکومتی است که بر زمین مانده است.
سرهنگ علی خسروی افزود: دفاع مقدس نسخه دیروز، امروز و فردای ماست، اگر در آینده و امروز مشکلی در کشور ایجاد شود نسخه نجات دهنده آن دفاع مقدس است.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد با توجه داشتن یک هزار و ۵۰۰ شهید و تعداد زیادی آزاده و جانباز و سابقه دیرینه در دفاع مقدس دارد ولی متاسفانه در تدوین دانشنامه عقب مانده است.
وی بیان کرد: حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و پرداختن به برکات دفاع مقدس به بسیاری از شبهات نسل جوان پاسخ خواهد داد.
مسوول تدوین دانشنامه دفاع مقدس در لرستان گفت: بهترین ابزار برای جهاد تبیین دفاع مقدس است، لرستان جز پنج استان موثر کشور در دفاع مقدس است ولی متاسفانه در حفظ آثار و نشر دفاع مقدس رتبه بیست و ششمین کشور هستیم.
سرهنگ خسروی افزود: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس، معارف شهدا، نظامی و جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و حقوقی عنوان خواهد شد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز گفت:
شهرستان بروجرد شهر شهدا و ایثار و شهادت است، در دفاع مقدس شهرستان بروجرد منشا خیر و برکات بسیاری برای انقلاب داشته است.
مسلم مرادی افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس برای زنده داشتن یاد و نام و شهدا باید به صورت جهادی انجام شود
اگر امروز شاهد اقتدار نظام در عرصه های مختلف هستیم به برکت خون شهدا است.

وی اظهار کرد: لازم است ظرفیت ها برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس به کار گرفته شود، امیدواریم تا قبل از برگزاری یادواره شهدای لرستان قسمتی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان بروجرد آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا شورای اداری شهرستان بروجرد با حضور اعضای شورای اداری با موضوع تدوین دانشنامه دفاع مقدس و صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در فرمانداری بروجرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha