۲۷ هزار و ۷۷۲ نوآموز در طرح سنجش سلامت در یزد شرکت کردند

یزد - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی یزد گفت: امسال سنجش سلامت ۳۳ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان پیش‌بینی شده است که تاکنون فرایند سنجش ۲۷ هزار و ۷۷۲ نفر آنها انجام شده است.

به گزارش ایرنا "سرور همتی" روز یکشنبه در جریان بازدید از ایرنا مرکز یزد افزود: فرایند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از دیماه سال گذشته در استان برای نوآموزانی که مهر ۱۴۰۲ وارد کلاس اول می‌شوند آغاز شده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند با وارد شدن به درگاه my.medu.ir نسبت به نوبت‌دهی این طرح اقدام کنند اظهار کرد: ثبت نام در پایه اول ابتدایی صرفا در صورت برخورداری نوآموزان از شناسنامه سلامت امکان پذیر است.

همتی ادامه داد: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

وی، هزینه در نظرگرفته شده برای انجام سنجش سلامت امسال را ۶۰۰ هزار ریال اعلام و تصریح کرد: اکنون پنج پایگاه در شهر یزد و یک پایگاه هم در ۱۲ منطقه آموزش و پرورش برای این طرح دایر است .

همتی یاداور شد: در این طرح نوآموزان از لحاظ شنوایی ، بینایی ، سلامت عمومی و امادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می گیرند و اگر نوآموزی در این زمینه مشکلی داشت به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی در ادامه تعداد دانش اموزان استثنایی استان در سال تحصیلی گذشته را یکهزار و ۶۵۰ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در ۲۳ مدرسه تحصیل می کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی یزد همچنین تعداد مراکز اختلالات یادگیری در استان را ۱۰ مرکز عنوان کرد و افزود: از این تعداد پنج مرکز در شهر یزد و مابقی در سایر شهرستانهای فعالیت می کنند.

همتی با بیان اینکه تمام شهرستانهای استان به جز شهرستان تفت دارای مدارس استثنایی هستند تاکید کرد: با توجه به اینکه جمعیت دانش اموزی شهرستان تفت زیاد است امید است با همراهی فرماندار این شهرستان این مشکل هم حل شود.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اموزش پرورش استثنایی به ظرفیت محدود دانش اموزان در کلاس های مدارس این حوزه اشاره کرد و افزود: بعنوان مثال ظرفیت کلاسها برای دانش آموزان کم توان ذهنی هفت تا ۱۱ نفر یا اوتیسم سه تا پنج نفر است به همین علت با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم که این کمبود از طریق معلمان بازنشسته تامین می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی یزد تعداد نیروهای اداری و آموزشی این اداره را ۴۵۰ نفر بیان کرد.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۰ هزار دانش اموز در استان یزد تحصیل می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha