۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85133305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لازمه حوزه آموزش و پرورش استثنایی مدارس استاندارد است

اهواز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: لازمه حوزه آموزش دانش آموزان استثنایی برخورداری از مدارس با فضای استاندارد است.

به گزارش ایرنا حمید طریفی چهارشنبه در حاشیه افتتاح یک مدرسه ۱۲ کلاسه دانش آموزان استثنایی در منطقه بهارستان اهواز بیان‌کرد: دانش آموزان اشتثنایی این مدرسه پیشتر در مدرسه دیگری تحصیل می کردند که فاقد استاندارد برای چنین دانش آموزانی بود.

وی گفت: دانش آموزان نابینا به فضاهایی مثل اتاق های چند حسی، پارک‌های جهت یابی و تحرک نیاز دارند که به زودی در این مدرسه فضای آموزشی دارای چنین شاخصه‌هایی ایجاد می شود.

طریفی توسعه مراکز آموزشی و توانبخشی در کشور را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: امروز در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز این موضوع مطرح خواهد شد تا پیگیری‌های لازم برای تخصیص فضای مناسب، تامین نیروهای متخصص برنامه ریزی شود.

انجام فرآیند نوبت گیری سنجش سلامت بیش از یک میلیون نوآموز در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نوبت گیری یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول دبستان در کشور گفت: تاکنون ۸۰ درصد از نوبت گیری سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان انجام شده است.

طریفی تاکید کرد: از اولیای دانش آموزان تقاضا می‌شود که نوبت گیری را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه فرآیند ثبت نام دانش آموزان به زودی آغاز می‌شود اظهارکرد: لازمه ثبت نام دانش آموزان در مدرسه، انجام سنجش سلامت نوآموز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: فرآیند سنجش سلامت کاملا به صورت الکترونیکی توسط اولیا دانش آموزان قابل اجرا است.

بر اساس این گزارش، یک مدرسه ۱۲ کلاسه دانش آموزان استثنایی امروز در منطقه بهارستان اهواز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

این مدرسه در مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال با مشارکت خیر مدرسه ساز "حسن حمدان ساعدی" ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha