خَیرین بوکانی بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: خیرین سلامت این شهرستان از مهر سال گذشته تا پایان خرداد امسال (۹ ماه) بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان کمک کردند.

دکتر علی حسین زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک‌های خیرین به بخش سلامت و زیرساخت‌های آن صورت گرفته و برای ترمیم مشکلات بخش سلامت هر کجا با مشکل مواجه شدیم با مراجعه به خیرین سلامت مشکلات رفع شد.

وی در خصوص مشکلات بخش درمان شهرستان اظهار کرد: وجود یک بیمارستان برای بوکان کافی نیست و افزایش جمعیت شهرستان مشکلات ما را در حوزه ارائه خدمات درمانی و بستری دو چندان کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: در برخی اوقات شبانه روز بیش از ۷۵۰ نفر به درمانگاه تخصصی مراجعه می‌کنند در حالیکه زیرساخت‌های بیمارستان شهید قلی‌پور جوابگوی این حجم مراجعه کننده نیست.

حسین زاده از کمبود تعداد اتاق عمل در بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان انتقاد کرد و گفت: با وجود پزشکان و جراحان ماهر، اما در اتاق عمل با مشکل جدی مواجه هستیم چون اتاق عمل فعلی بیمارستان برای ۱۴۰ تخت طراحی شده و در حال حاضر جوابگوی ۲۵۰ تخت بیمارستان نیست.

وی با اشاره به اینکه پُست سی سی یو بیمارستان شهید قلی‌پور با هشت تخت و اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال با همکاری خیرین و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: با این افتتاح، یک بخش ویژه به بخش‌های ویژه بیمارستان شهید قلی‌پور افزوده شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است.

مجمع خیران سلامت بوکان دارای ۲۵۰ نفر عضو فعال است، این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha