الاعرجی: سیاست عراق تحکیم امنیت و ثبات منطقه است

تهران - ایرنا -«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار «‌الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد با بررسی پرونده اردوگاه «الهول» در سوریه و تبعات و پیامدهای آن تاکید کرد که سیاست کشورش همکاری با جامعه بین المللی با هدف تحکیم امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های عراق، در این دیدار «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره اردوگاه الهول سوریه تا قبل از پایان سال جاری شد.

بر اساس این گزارش، مشاور امنیت ملی عراق خواستار حمایت واشنگتن از برگزاری این کنفرانس بین المللی شد و تاکید کرد که رویکرد قاطع کشورش ادامه همکاری با جامعه جهانی با هدف تحکیم امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

وی اظهار داشت: سیاست عراق بر اساس منافع مشترک و روابط متوازن با کشورها است.

«آلینا رومانوفسکی» سفیر آمریکا نیز مدعی حمایت کشورش از دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر و مسائل بشردوستانه شد و خواهان بازگرداندن خانواده های اعضای تروریستی داعش از اردوگاه الهول به عراق شد.

اردوگاه الهول در حومه استان الحسکه سوریه در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و تحت کنترل عناصر گروه شبه نظامی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است. این گروه مورد حمایت آمریکا و بازوی نظامی این کشور در شرق سوریه به شمار می رود.

اردوگاه الهول در استان الحسکه آوارگان و خانواده‌ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده‌های داعشی محسوب می‌شود.

آزاد کردن چند گروه از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط «قسد»، نگرانی‌ها را درباره تحرکات دوباره تروریست‌ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد کرده است و برخی کارشناسان امنیتی عراقی و منطقه از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می‌گویند.

در این پیوند، عراق دیروز از هلاکت یک گروه وابسته به «داعش» در پی حمله هوایی جنگنده‌های «اف ۱۶» عراق در استان کرکوک خبر داد.

در بیانیه گروه رسانه ای امنیتی در فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است که جنگنده های «اف ۱۶» عراقی گروهی از عناصر داعش را در منطقه «الرشاد» در استان کرکوک هدف قرار دادند و موفق شدند اعضای این گروه را به هلاکت برسانند.

این بیانیه اضافه کرد که حمله هوایی یاد شده بر اساس اطلاعات سرویس اطلاعات و تحقیقات دولت فدرال ( مرکزی ) و پس از رصد تحرکات عناصر این گروه تروریستی در روستای الرفیعی در منطقه الرشاد در استان کرکوک انجام شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای عراقی به اجرای عملیات امنیتی علیه گروه های وابسته به داعش و نظارت بر تحرکات آنها در تمام بخش های عملیات ادامه می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha