۷۲۰ نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد دزفول خدمات دریافت کردند

دزفول-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به وجود سه مرکز ترک درمان میان مدت مجوزدار و دارای پزشک، روانشناس و مددکار در این شهرستان گفت: سال گذشته ۷۲۰ نفر در این کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری شدند و خدمات دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، سعید ایثاری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: معضل اعتیاد توان و انرژی زیادی از برخی ادارات می‌گیرد که البته معضل ایران نیست و دیگر کشورها نیز این مشکل را پذیرفته و حتی به صورت قانونی آن را کنترل می‌کنند.
وی ادامه داد: اعتیاد یک معضل چند بعدی است که جامعه را از نظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دچار مشکل می‌کند لذا تمام نهادها لازم است در این حوزه فعالیت کنند.
ایثاری بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر در دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی به عنوان پیشگیری مطرح است که آموزش، درمان و توانمندسازی افراد ترک کرده در این راستا انجام می‌شود.
رییس اداره بهزیستی دزفول بیان کرد: درمان یک فرد معتاد باعث جلوگیری از آلوده کردن دیگران می‌شود که در واقع پیشگیری از اعتیاد است.
وی با بیان اینکه توانمندسازی باعث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده می‌شود، افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰ فعالیت در بعد پیشگیری سطح اول در بهزیستی دزفول انجام شد که از این میزان ۱۰ فعالیت در سازمان‌های اداری، ۱۳ فعالیت در روستاها و چهار فعالیت در مراکز آموزشی انجام شد.
ایثاری گفت: ۲۱ هزار نفر توانستند از این فعالیت‌ها بهره گیرند که این آمار برای شهرستان بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت چشمگیر نیست.وی ادامه داد: افزایش این عملکرد به اعتبارات بستگی دارد که تقاضا می‌شود امسال برای برنامه‌های آموزشی اعتباراتی در نظر گرفته شود.


رئیس اداره بهزیستی دزفول وجود کمپ‌های غیرمجاز نگهداری از معتادان را یکی از معضل‌های شهرستان دانست و اظهارکرد: حدود ۱۴ مرکز غیرمجاز داریم که جوابگوی هیچ سیستم درمانی نیستند و فرد معتاد را با زور و جبر در مکانی بسیار آلوده نگهداری می‌کنند.
وی افزود: طی ۲ سال گذشته این مراکز غیرمجاز را در ۲ نوبت تعطیل کردیم ولی دوباره بازگشت به کار شدند لذا از شورای اداری و دادگستری دزفول تقاضای تعطیلی این مراکز را داریم زیرا با وجود دریافت هزینه گزاف نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
ایثاری گفت: سال گذشته به ۲۶ نفر از افرادی که موفق به ترک شدند تسهیلات ارایه شد که البته این تسهیلات در کمپ‌های مجاز اعطا شدند.

وی افزود: امسال نیز تا ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی داده می‌شود و اگر خانواده‌ای نیازمند باشد تا یکسال تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.
رییس اداره بهزیستی دزفول با قدردانی از تلاش ادارات این شهرستان درخصوص مبارزه با مواد مخدر اظهارکرد: سال گذشته حدود هشت خانواده نیازمند تحت پوشش بهزیستی دزفول قرار گرفتند.
وی بر ضرورت اجرای طرح کارمندیاری در ادارات دزفول اشاره کرد و افزود: طرح کارمندیاری برای ارائه آموزش و پیشگیری از اعتیاد طراحی شده، سال گذشته ۲ اداره دزفول در اجرای این طرح همکاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha