بازرسی کرمان: هفت هزار اطلاعیه مردمی از جمله گزارش فساد و رشوه دریافت کردیم

کرمان - ایرنا -  رییس سازمان بازرسی کرمان ضمن تشریح ابعاد پرونده های تخلفات اداری و فساد مدیران و کارمندان در این استان گفت: طی سال گذشته حدود هفت هزار اطلاعیه از سوی مردم واصل شد که برخی از آنها مبنای کشف فساد از جمله رشوه و غیره بوده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، احمد آبیار افزود: از وظایف سازمان بازرسی، رسیدگی به شکایات مردمی است که سال گذشته حدود ۶ هزار شکایت مردمی علیه دستگاه‌های اجرایی را رسیدگی کردیم و در مواردی در آنها مشکل مردم حل و برخی شکایات نیز مبنای گزارش، تشکیل پرونده و کشف تخلف شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است گفت: سال گذشته ۲۲۵ پرونده اعم از کیفری و تخلفات اداری در استان کرمان تشکیل دادیم.

بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به ترک فعل کارکنان دولت است تشریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱۷ نفر که مرتکب جرم شده‌اند اعم از ترک فعل، اختلاس، ارتشا، تصرف غیرقانونی، تصدی بیش از یک شغل و تبانی در معاملات دولتی شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های فساد با سرعت و دقت ارجاع و رسیدگی می ‌شود، اظهار داشت: اکثر کارمندان و مدیران، افرادی سالم و متعهدی هستند اما اندک فساد هم غیرقابل بخشش است زیرا حیثیت کل مجموعه را زیر سئوال می‌برد و موجب بی اعتمادی به سیستم اداری می‌شود.

بازرسی کرمان: هفت هزار اطلاعیه مردمی از جمله گزارش فساد و رشوه دریافت کردیم

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: اگر سوء جریان یا ترک فعلی در سیستم اداری مشاهده شود، ابتدا گزارش هشداری صادر می‌شود که در سال گذشته ۱۶۷ گزارش هشداری برای دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است.

وی گفت: خدمت به مردم اصل اولیه در دستگاه‌ها و نهادهاست اما برخی کارمندان آن طور که باید نوکری مردم را انجام نمی‌دهند و برخی برخورد درستی ندارند.

آبیار تاکید کرد: اصحاب رسانه استان کرمان مجموعه‌ای امین و مورد اعتماد دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه قضایی هستند که کمترین مشکل و پرونده‌ را در دادگاه مطبوعات استان داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha