۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85151198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹ پروژه عمرانی در استان ایلام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند

ایلام - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به لزوم واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی، گفت: ۶۹ پروژه عمرانی در استان ایلام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین دوست محمدی روز یکشنبه در نشست بررسی اجرای تکالیف قانون خدمات کشوری برای برون سپاری خدمات و پروژه ها به بخش خصوصی، اظهار کرد: سهم قابل توجهی از اصلاح ساختار بودجه، نیازمند کاهش هزینه ها است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه اولویت کنونی نظام اداری کشور به سمت کوچک سازی و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی است، گفت: اصلاح نظام اداری نیازمند واگذاری و برون سپاری خدمات اداری به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تصدی های دولت و برون سپاری خدمات اداری به بخش غیردولتی باعث کاهش هزینه ها و رشد مشارکت اقتصادی در کشور می شود، افزود: ۲ اولویت اساسی در دستور کار است، یکی برون سپاری خدمات اداری به بخش غیردولتی و دیگری واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی(مشارکتی) است.

دوست محمدی با تاکید بر اینکه این مهم باید جزو اولویت های کاری دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد، افزود: در استان ایلام ۵۳ پروژه استانی و ۱۶ پروژه ملی برای واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد، با این شرط که مالکیت در اختیار دولت باشد، نتیجه این امر، باعث افزایش حجم مشارکت اقتصادی در حوزه خصوصی خواهد شد.

وی بیان کرد: با واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی در سال اول بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان به استان کمک می شود، به عنوان نمونه برای تکمیل ۱۰۲ پروژه نیمه تمام در استان که باید تا شهریورماه تکمیل شوند، بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان بودجه مازاد اختصاص یافته است.

۳۱۳ نوع خدمت قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد

دوست محمدی عنوان کرد: به عنوان مثال اعتبار مصوب پروژه برج هنر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است،، این پروژه باید با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و اتمام برسد به این صورت که مالکیت در اختیار دولت باشد.

وی گفت: در برج هنر که در هشت طبقه ساخته می شود، می توان ۲ واحد تجاری را طراحی و در اختیار بخش خصوصی قرار داد به شرط اینکه به فعالیت های هنری اختصاص پیدا کند.

دوست محمدی یادآور شد: در ۱۷ دستگاه اجرایی بیش از ۳۱۳ نوع خدمت قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد، الان ۱۱۲ نوع خدمت واگذار شده است، از همین محل ۱۸۵ نفر کاهش نیروی انسانی وجود داشته و ۴۸ میلیارد تومان کاهش هزینه به وجود آمده است.

وی افزود: در صورت واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی، به میزان اعتبارات و به همان نسبت، به دیگر پروژه های همان دستگاه اجرایی تزریق می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: دستگاه های اجرایی در راستای برون سپاری خدمات حرکت کنند، این شاخص به عنوان یکی از ارزیابی مدیران استان قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha