بانوان کارآفرین خراسان‌رضوی برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کردند

مشهد-ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: بانوان کارآفرین استان از ابتدای انقلاب تاکنون با استقرار در شهرکها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای سه هزار و ۴۹۰ نفر شغل ایجاد کرده‌اند که حدود ۱۵ درصد آن طی بیش از یک دهه گذشته انجام شده است.

جعفر فرشچی روز یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی بانوان صنعتگر و کارآفرین خراسان رضوی با دستگاه قضایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغالزایی ۵۵۴ نفر از این تعداد که توسط بانوان کارآفرین خراسان رضوی انجام شده، مربوط به سال ۱۳۸۹ تاکنون بوده است.

وی بیان کرد: تعداد قراردادهای مربوط به زمین واگذار شده به بانوان کارآفرین خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی استان تاکنون ۴۰۹ مورد با مساحت ۱۵۴ هکتار بوده است که آنان در این زمین ها ۱۶۷ واحد صنعتی را ایجاد کرده اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تعداد بانوان کارآفرین استان که تاکنون در حوزه صادرات محصولات واحدهای صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی استان فعال بوده اند را ۴۲ نفر عنوان کرد.

فرشچی گفت: آنچه طی چهار سال گذشته (از سال ۱۳۹۸ تاکنون) از آمار مذکور مربوط به بانوان کارآفرین خراسان رضوی است، شامل استقرار ۳۸ واحد صنعتی در ۴۹ هکتار از زمین های شهرکها و نواحی صنعتی استان است، در این مدت ۲۵ نفر زن در حوزه صادرات محصولات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان فعالیت داشته اند.

بانوان کارآفرین خراسان‌رضوی برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کردند

تشکیل کارگروه حمایت قضایی از بانوان کارآفرین خراسان رضوی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد تحت عنوان "مجتمع شوق زندگی" نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: امروز با هماهنگی مدیران شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، نشست هم اندیشی با بانوان صنعتگر و کارآفرین استان در خصوص موضوعات مرتبط با مسائل حقوقی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و توانمندسازی بانوان و نوجوانان در محل شهرک صنعتی توس برگزار شد.

نیره عابدین زاده افزود: در این نشست بسیاری از دغدغه های مشترک بین دستگاه قضا و بانوان کارآفرین به چالش کشیده و درباره آن گفتگو شد؛ در این راستا کارگروه حمایت قضایی از بانوان کارآفرین استان تشکیل گردید تا خروجی آن به نفع جامعه هدف و رفع مشکلات زنان کارآفرین و نتیجه اش بهبود کیفیت کار بانوان کارآفرین و توانمند استان باشد.

وی اظهار داشت: این نشست نخستین هم اندیشی دستگاه قضا با بانوان کارآفرین خراسان رضوی بود، آنان بانوانی بسیار دغدغه مند، حرفه ای و توانمند هستند که نگاهشان صرفا اقتصادی نبوده بلکه نگاه مادرانه و خدمت محور دارند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: مقرر شد یک شبکه کار سالم برای زنان نیازمندی که تلاش می کنند برای تامین سبد خانوارشان فعالیت اقتصادی داشته باشند، توسط بانوان کارآفرین استان ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آنها در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha