چهار برابر ظرفیت زندان جیرفت مجرم پذیرش می شود

جیرفت- ایرنا- رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: زندان جیرفت برای ۲۵۰ نفر سازماندهی شده است اما یک هزار مجرم در این زندان، پذیرش می شود.

به گزارش ایرنا، اصغر ستایی مختاری روز یکشنبه در نشست شورای اداری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شده بود اظهار کرد: ساختمان زندان از مشکلات اساسی است؛ همچنین بر ظرفیت، محل زندان در مرکز شهر قرار دارد که باید به خارج از شهر منتقل شود.

وی با اشاره به کمبودهای پزشک قانونی از نظر پزشکی و امکانات افزود: محل پزشکی قانونی استیجاری است و با اینکه محل جدیدی ساخته شده اما حصار سازی آن انجام نشده و در نتیجه امکان بهره گیری از آن فراهم نشده است.

مختاری ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم در سند تحول مورد توجه است و شناسایی زمینه های فساد در تعامل با دستگاه‌های دولتی مدنظر قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم حق مداخله، تحقیق و بررسی دارد اضافه کرد: گرانی زمین و زمین خواری بسیار مورد خواسته و پیگیری مراجعین به دستگاه قضایی جیرفت است که یکی از دلایل آن واگذاری نادرست زمین ها در گذشته بوده است که در این راستا مجبور به اعلام ترک فعل‌هایی شده‌ایم.

چهار برابر ظرفیت زندان جیرفت مجرم پذیرش می شود

مردم از عملکرد گله دارند

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه هیچ اداره‌ای حق ندارد به دلیل اختلاف مانع اجرای طرح و پروژه ای شود گفت: مردم از عملکرد برخی ادارات گله مند هستند و سرریز این مشکلات به فرمانداری می‌آید.

احمد بلندنظر ادامه داد: از شورای شهر جیرفت می‌خواهیم وضعیت شهردار را مشخص کنند زیرا زمان زیادی از دوره سرپرستی گذشته است.

وی با بیان اینکه ساختمان زندان در حوزه اعتبارات شهرستان نیست اما پیگیری می کنیم افزود: نامه نگاری هایی با استان برای مرکز پزشکی قانونی داشته ایم حتما پیگیری می کنیم امسال مبلغ مورد نیاز تخصیص یابد.

حجم پرونده‌های دادگستری بیش از یک شهرستان است

امام جمعه جیرفت هم در این نشست گفت: کار و مسئولیت دستگاه قضا به گونه‌ای است مردم آنطور که باید پی به گستردگی و اهمیت آن نمی برند.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: عدم آگاهی نسبت به موازین قضایی گاهی موجب ایجاد این احساس در فرد می‌شود که ظلمی در فرآیند قضایی به او صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حجم پرونده‌ها در دادگستری جیرفت از حجم پرونده های یک شهرستان بیشتر و در حد استان است و با چارت کنونی دادگستری این شهرستان نمی خواند.

محل هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در سه ماهه گذشته از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در دادسرا مختومه شده است.

افشین صالحی‌نژاد افزود: جرایم امنیتی و خشن چالش مهمی بوده، رویکرد پیشگیریانه داشته ایم و همزمان با کیفرخواست ها برخورد قاطع را نیز نشان داده ایم.

وی یادآور شد: اکثر ورودی ها به دادسرا و دادگاه‌های جیرفت بعد از کرمان سرریز مشکلات اجرایی دستگاه ها است.

صالحی نژاد تاکید کرد: همه ادارات بودجه فرهنگی دارند و یکی از مواردی که پیگیری خواهیم کرد محل هزینه این اعتبارات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha