پیگیری قضایی و حمایت استاندار هرمزگان به تامین آب ۶۰۰ خانوار روستایی در جزیره قشم منجر شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان از حل مشکل آبرسانی به روستای باسعیدو جزیره قشم در ۷۲ ساعت با پیگیری دستگاه قضایی و حمایت استانداری خبرداد و گفت: همزمان با هفته قوه قضاییه ۶۰۰ خانوار قشمی از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات رییس قوه قضاییه برای احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت و ارایه راهکارهای اجرایی و برنامه‌ریزی برایر گره گشایی از مشکلات مردم، درپی گزارشات مردم روستای باسعیدو در خصوص دسترسی نداشتن به آب لوله کشی، در اسرع وقت جلسه ویژه ای با حضور مسوولان دستگاه قضایی، منطقه آزاد، آبفا و آب منطقه ای هرمزگان در محل دادگستری استان تشکیل شد و مهلت یک هفته ای برای اتصال شبکه آب شرب روستای باسعیدو به مجتمع آب‌شیرینکن منطقه آزاد تعیین شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود دستگاه قضایی و حمایت های استانداری هرمزگان با پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم، همزمان با هفته قوه قضاییه آبرسانی به این روستا با احداث تاسیسات پشتیبان شبکه انتقال آب و لوله گذاری برای اتصال آبشیرینکن ۱۶۰۰ مترمکعبی منطقه غرب جزیره به شبکه آبرسانی داخلی روستای باسعیدو در مدت ۷۲ ساعت کار مستمر و شبانه روزی انجام شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: روستای باسعیدو از توابع بخش حرا شهرستان قشم ۶۰۰ خانوار جمعیت دارد و از بدو تاسیس با مشکل آب لوله کشی مواجه بوده و در مواقع قطع اتصال شبکه، آب مورد نیاز آنان از اطراف و یا به صورت محدود به وسیله تانکر تامین می‌شد که مشقات فراوانی برای اهالی این روستا ایجاد کرده بود.

قهرمانی از پیگیری‌های استاندار هرمزگان در سفر به قشم برای رفع مشکل تامین آب لوله کشی در این جزیره و صدور دستورات لازم برای همکاری مسوولان مربوطه و تامین هزینه‌های لازم برای تکمیل طرح های در دست احداث، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، ۳۰ خردادماه امسال در جریان برگزاری نشست هم اندیشی به منظور کاهش مشکلات آب شرب جزیره قشم، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در زمینه مشکل آبرسانی به روستای باسعیدو جزیره قشم به علت عدم تکمیل طرح اتصال مجتمع آب‌شیرینکن منطقه آزاد به شبکه و عدم توافق مالی منطقه آزاد و آب و فاضلاب، برای حل این مشکل ضرب الأجل یک هفته‌ای تعیین کرد.

با دستور رییس کل دادگستری استان هرمزگان، تیم عملیاتی شرکت آب، برق و تاسیسات قشم شامل چهار گروه کاری مکانیک، برق، لوله کشی و ابنیه و ساختمان در مدت ۷۲ ساعت موفق به نصب تجهیزات پمپاژ آب و همچنین لوله گذاری به طول ۱۶۰ متر از محل خروجی آبشیرینکن منطقه غرب جزیره برای اتصال آن به شبکه داخلی روستای باسعیدو شدندکه با این اقدام، آب سالم و بهداشتی تولیدی آبشیرینکن ۱۶۰۰ مترمکعبی از طریق شبکه ۳۵۰۰متری لوله کشی وارد مدار آبرسانی به منازل مسکونی مردم ساحل نشین بندر باسعیدو شد.

به گفته شهرام داوری مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم، جامعه زیرپوشش خدمات این عملیات آبرسانی، ۶۰۰ خانوار و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر است و در نتیجه این اقدام دستگاه قضایی، آرزوی دیرینه اهالی روستای تاریخی باسعیدو در غربی ترین نقطه از جزیره قشم برای دسترسی مستمر به آب شیرین، بهداشتی و لوله کشی محقق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha