۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85151520
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وسعت شهرک صنعتی اسفراین ۱۰۰ هکتار افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- فرماندار اسفراین گفت: ۱۰۰ هکتار زمین برای الحاق به شهرک صنعتی اسفراین تملک شده است و بر این اساس توسعه این شهرک محقق می‌شود.

مسلم نوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرک صنعتی اسفراین برای استقرار واحدهای تولیدی با کمبود زمین مواجه است، از این رو توسعه آن در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اسفراین در زمینه صنعت به ویژه صنعت فولاد، پتانسیل های زیادی دارد از این رو برای رونق اشتغال همچنین تکمیل چرخه فولاد نیاز به تامین زمین دارد.

فرماندار اسفراین عنوان کرد: فاصله کم شهرک صنعتی با واحد فولاد لوله گستر اسفراین و فراهم بودن زیرساخت های مختلف زمینه را برای استقرار صنایع پایین دستی فراهم کرده است.

وی افزود: اکنون برخی از صنایع پایین دستی فولاد در شهرک صنعتی اسفراین مستقر شده است و پیش بینی می شود که سرمایه گذاران از این شهرک استقبال بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان اسفراین یک شهرک دارد و ناحیه صنعتی بام، صفی آباد و عباس آباد در آن شهرستان فعال است و با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنایع استان خراسان شمالی محسوب می شود.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده فولاد آلیاژی‌ در خاورمیانه و شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله های بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت وگاز در کشور تولید می کند.

شرکت های صنعتی آذین فورج و فولاد آلیاژی کیمیا صبا اسفراین نیز بزرگترین شرکت های صنعتی بخش خصوصی خراسان شمالی در شهرک صنعتی اسفراین قرار دارند.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha