۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85151933
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هوای تابستانه از راه رسید، اصفهانی‌ها منتظر گرمای ۴۲ درجه‌ای هم باشند

اصفهان-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به روند افزایش دما در استان، از استقرار توده هوای تابستانه و احتمال مواجهه مردم این دیار با گرمای ۴۲ درجه سانتیگرادی تا اوایل هفته آینده خبر داد.

محمدرضا رفیعی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توده هوای گرم تابستانه و افزایش نسبی دما تا اوایل هفته آینده در استان مستقر است.

وی افزود: استقرار توده هوای تابستانه و ماندگاری آن در استان از روز چهارشنبه هفته جاری تا اوایل هفته آینده پیش بینی شده است.

رفیعی تصریح کرد: دمای هوا در بیشتر مناطق استان از امروز تا فردا(سه‌شنبه) به میزان چهار تا پنج درجه سانتیگراد و کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه استقرار الگوهای تابستانه و گرمای هوا بر اساس روال عادی تا مرداد ادامه خواهد داشت، گفت: اوج افزایش دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا اوایل هفته آینده خواهد بود و احتمال افزایش دمای کلانشهر اصفهان تا حدود ۴۲ درجه نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمتترین ساعات شبانه روز گذشته به ۳۷ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتیگراد رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: شهرستان خور و بیابانک واقع در شرق با ۳۸ و بویین و میاندشت واقع در غرب استان با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خُنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی بیان کرد: وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا تا اواخر وقت امروز دوشنبه در بیشتر مناطق استان بویژه نیمه شرقی و مناطق مرکزی و ماندگاری آن در روز سه‌شنبه(فردا) پیش بینی شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: اکنون سرعت وزش باد در انارک به ۷۶ کیلومتر، کوهپایه ۷۲ کیلومتر، موچه خورت ۶۸ کیلومتر و شهر اصفهان به ۴۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر دید اُفقی در برخی از مناطق استان بدلیل وقوع طوفان و گرد و خاک کاهش پیدا کرده و دید کمتر از سه کیلومتر از ورزنه، شهرضا، خور و بیابانک و نایین گزارش و این واقعه موجب افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق استان شده است.

رفیعی به شهروندان بویژه افراد آسیب پذیر و گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی خواست تا از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha