فعالیت ۵۴۰ پایگاه تابستانی آموزش و پرورش در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۴۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان در سطح این استان آغاز و آماده پذیرش ۵۷ هزار دانش آموز است.

غلامرضا فدوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی شده تابستان امسال در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش استان پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت فعال و با برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی پذیرای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی باشند.

وی با بیان اینکه رشد همه جانبه دانش آموزان هدف اصلی از اجرای این برنامه‌هاست، اظهار کرد: ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دانش آموزان و تقویت هویت دینی و ملی آنان نیز در دستور کار است.

فدوی ادامه داد: در این راستا سعی شده از ظرفیت همه مدارس استان برای جذب حداکثری دانش آموزان استفاده شود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی و انقلابی نیز در این راستا برنامه ریزی شده‌ است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های محله محور و گروهی نیز یادآور شد: دانش آموز محور بودن تمام این فعالیت‌ها مورد توجه است.

فعالیت ۵۴۰ پایگاه تابستانی آموزش و پرورش در آذربایجان غربی آغاز شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: محور برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی براساس ۶ ساحت تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین که شامل اعتقادی، عبادی، اخلاقی، زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای تنظیم می‌شود.

به گفته وی، آغاز کلاس‌ها از هفته اول تیر بوده و پایان آنها نیز ۲۰ شهریور است و از ظرفیت کانون‌های ورزشی، تربیتی، مدارس، اردوگاه‌های دانش آموزی، دارالقران‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سالن‌های سینمایی دانش آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزی در ایام تابستان استفاده می‌شود.

فدوی تاکید کرد: از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های برون سازمانی هم در این زمینه طبق دستورالعمل ابلاغی می‌توان استفاده کرد و از همکاری همه نهادهای علاقمند به تعامل استقبال می‌کنیم.

در تابستان پارسال در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش استان با ۳۶۲ پایگاه تابستانی فعالیت داشتند و حدود ۲۲ هزار و ۳۴۸ نفر دانش آموز جذب این پایگاه‌ها شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha