۶۰۵ گروه جهادی دانش آموزی در آذربایجان غربی فعال است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان دانش‌آموزی و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان آذربایجان غربی گفت: ۶۰۵ گروه جهادی دانش‌آموزی از ۴۶۰ مدرسه استان آماده فعالیت در سطح مدارس در ایام تابستان است.

حسین عباس زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح‌های تابستانی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان افزود: در راستای فعالیت‌های این قرارگاه در قالب طرح شهید عجمیان اولین اقدام با شاداب سازی مدارس در ۲۲ مدرسه و ۱۰ منطقه محروم آغاز شد.

وی اظهار کرد: ۱۴ تن رنگ در این راستا تهیه شده و اقدامات لازم با حمایت مدیرکل و همکاری بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در دست اجراست.
به گفته عباس زاده، سایر دانش آموزان علاقمند به شرکت در اردوهای جهادی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که ظرفیت خوبی است.
وی با بیان اینکه پویشهایی در این زمینه راه اندازی می‌شود تا مشارکت بیشتر دانش اموزان و شهروندان جذب شود، ادامه داد: مقرر شده هر اقدام حمایتی از دانش آموزان و مناطق محروم آموزشی انجام شود توسط کارگروه های قرارگاه جهادی توزیع و ارائه شود.
دبیر قرار گاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان آذربایجان غربی اضافه کرد: قرارگاه جهادی در راستای خدمت به مناطق محروم و کم برخوردار در حاشیه شهرها ایجاد شده‌ و تمامی آموزش و پرورش از این ظرفیت عظیم باید استفاده کند.

وی با اشاره به برنامه های دیگر سازمان دانش آموزی در ایام تابستان در آذربایجان غربی گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از متولیان اوقات فراغت به منظور زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در ابعاد مختلف ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین طرح پایگاه‌های اوقات فراغت موسوم به «هفت سنگ» (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) را برنامه ریزی کرده است.

عباس زاده به اهداف این برنامه اشاره کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، معرفتی در متربیان، بسط و گسترش تربیت اجتماعی و سیاسی، آشنایی با ابنیه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی، آشنایی با طبیعت و پاسداشت محیط زیست و استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های علمی، هنری، مهارتی دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح هفت سنگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha