بازداشت چهار متهم تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در رامسر

ساری - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی مازندران گفت: چهار متهم در ارتباط با تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی که منجر به فوت ۲ نفر در رامسر شد، دستگیر شدند.

سرهنگ سید جعفر ساداتی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رامسر در پی فوت و مصدومیت چهار نفر به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران با شناسایی عوامل تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی و سمی در عملیاتی ضربتی چهار متهم این پرونده را شناسایی و دستگیر کردند.

معاون اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی مازندران همچنین با اشاره به کشف ۱۱۸ بطری نیم لیتری الکل تقلبی و مسموم از این متهمان، از پلمب یک واحد دامپزشکی نیز در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ ساداتی، مصرف الکل را موجب افزایش رفتارهای ضد اجتماعی و خشونت‌های بین فردی عنوان کرد و افزود: این افراد بی‌محابا به دیگران آسیب می‌رسانند و سلامت آنان را به خطر می‌اندازند، به ویژه افراد الکلی اغلب اعضای خانواده خود را آماج خشم و خشونت قرار می‌دهند. «قانون گریزی» نیز بین افرادی که الکل مصرف می‌کنند، بسیار شایع است.

وی تصریح کرد: افزایش شانس ابتلا به «فشار خون» و انواع سرطان‌ها از جمله «سرطان کبد» نیز از جمله دیگر عوارض مصرف مشروبات الکلی است. همچنین مطالعات عصب‌شناختی نشان داده که ۵۰ تا ۷۰ درصد الکلی‌ها دچار «بدکارکردی» و حتی «آسیب ماندگار مغزی» می‌شوند.

بازداشت چهار متهم تهیه و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در رامسر

به گزارش ایرنا، مرگ با مصرف مشروبات الکلی دست ساز که موضوع آن گاه در فضای مجازی و رسانه ای منتشر می شود از آن دست اخباری است که باید تغییر رفتار اجتماعی را رصد کند و تلنگری به تصمیم گیران و مسوولان جامعه برای ورود به شرایط بحران باشد.

این حادثه در روزهای گذشته در استان البرز علاوه بر مسمومیت ۱۸۰ نفر به مرگ ۱۷ نفر و در رباط کریم به مرگ ۶ نفر و در استان هرمزگان به مسموم شدن ۱۱ نفر منجر شده است و امروز نیز دومینوی فوت مشکوک ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور با مرگ سه نفر به شهرستان های رامسر و آمل در استان مازندران رسید.

انتشار خبر مرگ با مصرف مشروبات الکلی دست ساز در رسانه ها و فضای مجازی استان های کشور از آن دست اخباری است که به تاکید کارشناسان امر باید هشدار آن را جدی گرفت و با اطلاع رسانی بیشتر جوانان به سمت مصرف آن نروند و متولیان و مسوولان فرهنگی کشور نیز برای رفع این دغدغه نیز تدابیر ویژه ای بیندیشند.

کارشناسان می گویند ۹۰ درصد مشروبات الکلی عرضه شده دست‌ ساز و خطر آفرین هستند، بنابرین باید از طرق مختلف به افزایش آگاهی عمومی در این ارتباط مبادرت کرد تا به سمت مشروبات الکلی نروند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha