برنامه ترکیه برای جذب ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری طی پنج سال آینده

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه از برنامه ریزی کشورش برای جذب ۹۰ میلیون گردشگر خارجی با ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از محل ورود گردشگر از کشورهای مختلف طی پنج سال آینده خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی تی. آر. تی خبر، «محمد نوری ارسوی» با بیان اینکه درآمد گردشگری ترکیه در سال جاری میلادی ۵۶ میلیارد دلار هدف گذاری شده است، افزود: هر سال تعداد گردشگران خارجی و درآمد ارزی ترکیه از این محل افزایش می یابد و گردشگری در ترکیه به صنعتی برای تمام فصول تبدیل شده است.

وی با اشاره به راه اندازی ۷۶ دبیرستان فنی گردشگری در ترکیه اظهار کرد: دانش آموزان این مدارس که برای فعالیت در مراکز خدمات گردشگری آموزش می بینند، برای ارائه خدمات بهتر و کیفی به گردشگران در حال یادگیری حداقل سه زبان خارجی هستند.

کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲ با جذب ۵۱ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۶ گردشگر خارجی، ۴۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و ۹۰۷ هزار دلار درآمد ارزی کسب کرد.

بنا به اعلام سازمان آمار ترکیه، سال گذشته متوسط ‌هزینه شبانه هر گردشگر خارجی در ترکیه با ۱۳۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۸۹ دلار بوده است.

اتباع کشورهای آلمان، روسیه و انگلستان، اوکراین، ایران و آمریکا به ترتیب بیشترین گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بودند.

«محمد نوری ارسوی» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، کشورهای آمریکای جنوبی، اسکاندیناوی، خلیج فارس و خاور دور را از جمله بازارهای مهم گردشگری ترکیه ذکر کرد و ادامه داد: ترکیه با تاسیس آژانس توسعه و ترویج گردشگری ترکیه(TGA) و تبلیغات وسیع در صدد جذب گردشگران پرشمار از این مناطق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha