۵۰ درصد کار برداشت محصول گندم در خراسان رضوی پایان یافت

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول استراتژیک در استان پایان یافت.

غلامحسین ساربان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار برداشت ۷۳ هزار هکتار از ۱۲۷ هزار و ۶۵۳ هکتار سطح زیر کشت گندم به این ترتیب در خراسان رضوی به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: تا قبل از این میزان کل برداشت محصول گندم در خراسان رضوی ۲۳۰ هزار تن پیش بینی می‌شد اما با توجه به آخرین وضعیت برداشت انتظار می‌رود این میزان به ۲۵۰هزار تن برسد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: میزان سن زدگی محصول برداشتی تاکنون ۲ دهم درصد، افت مفید ۱.۳۱ و افت غیرمفید۱.۱۴ اعلام شده است.

ساربان گفت: طی سرمای دیماه پارسال و خشکسالی بی سابقه سالجاری شاهد وارد آمدن خسارت به تمامی محصولات باغی و زراعی در خراسان رضوی هستیم.

وی اظهار کرد: در سال زراعی کنونی یخبندان، سرمازدگی، گرمای بهاره و خشکسالی ۳۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دامپروری استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

طی سال گذشته بیش از ۳۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha