۲۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در زندان های لرستان تحمل حبس می کنند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: ۲۶۲ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۲۴۹ مرد و ۱۳ زن در زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری روز سه شنبه در دیدار با اعضای هیات امنا و کارکنان ستاد دیه لرستان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط این ستاد بیان کرد: لازم است هر چه سریعتر نسبت به تشکیل پرونده این افراد و پیگیری‌های لازم جهت طرح در جلسات هیات امنا اقدام تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه کار در ستاد دیه یک اقدام جهادی و موجب کاهش آلام مردم است ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته و جذب کمک‌های خیران در سال گذشته ۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی ۱۲۳ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند که ۲۵۴ نفر از آن‌ها مرد و ۱۶ نفر زن بودند.

رییس‌کل دادگستری لرستان افزود: در سه ماهه ابتدای امسال ۸۹ مرد و ۲ زن جرائم غیر عمد با بدهی ۱۵۳ میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که سه میلیارد تومان کمک بلاعوض و حدود سه میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به آنها اعطا و مابقی بدهی این افراد با صدور اعسار و یا گذشت و مصالحه اخذ شده از شکات تامین شده است.

شهواری عنوان کرد: به مناسبت هفته قوه قضاییه و با همت خیران و پیگیری‌های صورت گرفته نیز زمینه آزادی ۴۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شامل ۳۹ مرد و یک زن با بدهی نزدیک به ۶۸ میلیارد تومان فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha