۸۵۷ زندانی واجد شرایط در کهگیلویه‌ و بویراحمد بخشیده شدند

گچساران- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمدگفت: ۸۵۷ زندانی واجد شرایط در یک سال گذشته تاکنون در این استان مورد عفو قرار گرفتند.

منصور بیژنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هدف این اداره کل بازگشت سالم زندانیان به جامعه است افزود: اقدامات تربیتی و اصلاحی با محوریت تعالیم دینی و قرآنی با حضور مربیان برجسته در زندان ها این استان انجام می گیرد.

وی بیان کرد: با کمک خیرین و نیکوکاران و مساعدت ستاد دیه و اخذ شکایت شکات از تیرماه ۱۴۰۱ تا تیرماه امسال، ۱۸۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیرعمد آزاد شدند.

بیژنی بدهی این افراد را یکهزارو ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: که با گذشت شاکیان ۷۲ درصد این مبلغ تخفیف داده شد.

وی یکی از برنامه‌های مهم سازمان زندان‌ها برای تحقق عدالت ترمیمی را حمایت از خانواده زندانیان عنوان کرد و افزود: اشتغال و آموزش خانواده زندانیان یکی از اولویت‌های انجمن حمایت زندانیان است.

بیژنی اظهار کرد: یک هزار و ۵۵۱ نفر مددجو در دوره های آموزش فنی و حرفه ای شامل رشته های پرورش زنبور، قارچ، سفال گری، مکانیک، برق ساختمانی و معرق کاری شرکت کرده اند و مجموعا یک هزار و ۳۸ نفر موفق به کسب گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

وی بر ضرورت آشنایی زندانیان با مبانی و فرهنگ دینی و قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر بافت جمعیتی که امروز در زندان‌ها به سر می‌برند، با قرآن

کریم و مباحث دینی ارتباط بیشتری داشتند، بی‌تردید گذرشان به زندان نمی‌افتاد.

بیژنی تاکید کرد: باید دیدگاه و نگرش افراد جامعه به زندانیان تغییر کند و به زندانی به عنوان یک عضو جامعه نگریسته شود.

کلنگ زنی اندرزگاه ۵۰۰ نفره زندان مرکزی یاسوج

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت هفته قوه قضائی عملیات اجرایی اندرزگاه جدید زندان مرکزی یاسوج با ظرفیت ۵۰۰ زندانی آغاز شد.

بیژنی ابراز کرد: این اقدام به منظور رعایت اصل حقوق شهروندی و طرح طبقه بندی و تفکیک زندانیان اندرزگاه جدید در مجاورت دیگر اندرزگاه های زندان در قالب ۱۰ خوابگاه ۵۰ نفر ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در یک طبقه با هواخوری ها و سرویس های مجزا در ۲ هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

بیژنی تصریح کرد: امید است با تزریق اعتبار لازم تا یک سال آینده این خوابگاه به بهره برداری برسد.

اول تا هفتم تیر (سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب) هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha