واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهان دارویی دانش بنیان در ارومیه افتتاح شد

ارومیه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی از افتتاح واحد فناور کشتزار طبیعت ایرانیان، مستقر در مرکز رشد پارک ارومیه به عنوان اولین خط تولید اسانس و عرقیات گیاهی بر اساس فرآیند نوآورانه و دانش بنیان در استان خبر داد.

دکتر جواد نوری نیا روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح این طرح در گفت و کوبا خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم حمایت پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان با حمایت‌های روزافزون خود توانست در ابعاد مختلف در طی یک ماه اخیر دومین واحد فناور و دانش بنیان را افتتاح کند تا محصولات نوینی را عرضه بازار کند.

وی ادامه داد: با بررسی مشکلات اقتصادی کشور به مفهوم توسعه واحدهای فناور و دانش بنیان رسیده‌ایم که باید در ابعاد مختلف بدان توجه شود.

نوری نیا با تشریح واحد افتتاح شده، افزود: تفاوت این مجموعه‌ها با سایر مجموعه های تولید عرقیات گیاهی در این است که تمام فناوری و دانش فنی محصولات و دستگاه تولید شده توسط فناوران این مجموعه بوده و به راحتی قابل ارتقا هستند.

وی ضمن درخواست حمایت مسوولین استانی از فناوران افزود: فناوران جزو سرمایه‌های استان بوده که در صورت عدم حمایت به قهقرا می‌روند و از این رو پارک علم و فناوری به تنهایی قادر به حمایت همه جانبه از این قشر نیست فلذا برای ارتقای زیست بوم فناوری و نوآوری، تمام مسئولین باید همکاری کنند.

واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهان دارویی دانش بنیان افتتاح شد

نوری نیا در خصوص این فناورجدید گفت: شرکت کشتزار طبیعت ایرانیان ایده با استفاده از ظرفیت و پتانسیل بی بدیل کشور و استان آذربایجان غربی در زمینه گیاهان دارویی و فرآوری این محصول بی‌نظیر طبیعت، از سال‌های ابتدایی دهه نود و توأم با راه اندازی اولین فروشگاه ارگانیک محصولات غذایی در استان شکل گرفته و همزمان با انجام مطالعات و کنکاش در این زمینه و آشنایی با فعالین این عرصه ابعاد مختلف و متنوعی به خود گرفت.

به گفته وی، این واحد قرار است با تولید سالانه یک هزار تن عرقیات غلیظ و با تولید یک تُن انواع اسانس‌های دارویی به کشورهای آلمان، عمان، عراق و روسیه صادرات داشته باشد.

نوری نیا یادآور شد: این واحد در سال ۱۴۰۰ طرح جامع تجاری و توجیهی ایده مزبور به پارک علم و فناوری استان ارائه و با پذیرش به عنوان واحد فناور در پارک مستقر شد و اکنون در صدد تبدیل به واحد دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، این واحد با به کارگیری هشت نفر ضمن استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی استان و انجام تحقیقات لازم برای تولید محصولات نوآورانه از جمله انواع نوشیدنی‌های طبیعی و سالم بر پایه عرقیات، واحد تولیدی استحصال اسانس و عرقیات خود را که خط تولید آن مبتنی بر فرآیندی دانش بنیان است.

هم اکنون ۱۵۴ واحد فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha