۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85153525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای واکنش سریع سودان ۱۰۰ اسیر ارتش را آزاد کردند

تهران-ایرنا- نیروهای واکنش سریع سودان از آزادی ۱۰۰ اسیر ارتش به مناسبت عید قربان خبر دادند.

به گزارش ایرنا، نیروهای واکنش سریع امروز سه شنبه اعلام کردند که ۱۰۰ نفر از اسرای ارتش سودان را در آستانه عید قربان آزاد کرده‌اند.

نیروهای واکنش سریع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: به منظور احترام به قوانین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و در ادامه ابتکارات خود در این ایام خجسته، فرماندهی نیروهای واکنش سریع تصمیم به آزادی ۱۰۰ زندانی نیروهای کودتا (ارتش سودان)گرفته است؛ کسانی که فرماندهی پنهان و شکست خورده، آنها را فریب داد و به جنگیدن در نبردی سوق داد که این نبرد کار آنها نیست.

مقامات سودان اوایل امروز سه شنبه اعلام کرده بودند که از دیروز دوشنبه تا اطلاع ثانوی قانون منع آمدوشد اعمال می شود.

از سوی دیگر، «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) فرمانده نیروهای واکنش سریع دوشنبه شب اعلام کرد که به مناسبت عید قربان آتش‌بس یکجانبه‌ای به مدت ۲ روز به اجرا در خواهد آورد.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع افزود که این ایام فرصتی برای تساهل و آشتی بین آحاد مردم سودان خواهد بود.

از طرفی، نیروهای پشتیبانی سریع سودان روز دوشنبه اعلام کردند که گفت وگوهای جده با ارتش این کشور تا بعد از عید قربان به تاخیر افتاده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض می‌کنند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha